Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat Asocierea Egis România - Egis Rail SA – Italrom Inginerie Internaţională SRL câştigătoarea procedurii de licitaţie publică pentru realizarea Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic necesar modernizării liniei de cale ferată Apahida - Ilva Mică (subsecţiunea I a tronsonului Apahida - Suceava), cu o ofertă financiară în valoare de 29.677.400,00 lei fără TVA.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Studiul de fezabilitate şi Proiectul Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată pe subsecţiunea I Apahida - Ilva Mică, în lungime de 119 km, au drept scop identificarea soluţiei optime din punct de vedere tehnic, operaţional, economic, financiar, al impactului asupra mediului şi al schimbărilor climatice, în vederea creşterii vitezei maxime de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători, respectiv 120 km/h pentru trenurile de marfă”, a transmis, luni, CFR.  

 Compania precizează că obiectivul general al contractului de prestări servicii este modernizarea infrastructurii feroviare între Apahida şi Ilva Mică, pentru integrarea unui transport durabil între regiunea Centrală şi Nord-Estică a ţării, asigurarea dezvoltării socio-economice a zonelor traversate, îmbunătăţirea competitivităţii economice a României şi asigurarea condiţiilor necesare pentru creşterea numărului de pasageri şi a volumului de mărfuri transportate pe reţeaua TEN-T.  

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Potrivit companiei, contractul prevede şi atingerea unor importante obiective specifice, printre care menţionăm: 

- creşterea vitezei de circulaţie şi, implicit, reducerea duratei de călătorie pe subsecţiunea analizată şi pe întreaga secţiune Apahida - Suceava 

- îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie şi creşterea gradului de siguranţă, gestionând în acelaşi timp impactul asupra mediului, în conformitate cu cerinţele europene 

- creşterea volumului de mărfuri transporte la nivel intern şi internaţional 

- creşterea numărului de călători, inclusiv creşterea numărului de turişti. 

Sursa de finanţare este asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), şi de la Bugetul de Stat, iar termenul de întocmire a studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic este de 23 luni. 

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.