Traficul pe centura ocolitoare a municipiului Timişoara, în partea de sud a oraşului, se va deschide pe tronsoane. Antreprenorul. firma Tirrena Scavi, a asumat termene în faţa ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. Şi firma Todini Costruzioni s-a angajat ca până în noiembrie 2023 să finalizeze un drum de legătură între Timişoara şi autostrada A1. Cele două firme au primit pentru a doua oară certificate negative de la Ministerul Transporturilor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat, vineri, la Timişoara, într-o conferinţă de presă, că centura sud a municipiului Timişoara se va deschide traficului pe bucăţi.
 
Astfel, primul segment pe care vor putea circula maşinile va fi Moşniţa – Remetea Mare, în luna mai 2023. O lună mai târziu e programat tronsonul Şag – Giroc.
 
”Au fost emise un nou rând de certificate negative. Din păcate, cele două companii care au lucrări în zonă au primit certificate negative. E al doilea certificat negativ. De dimineaţă m-am întâlnit cu ei şi le-am spus că efectele se vor vedea în perioada următoare. O să va transmitem termene asumate de aceste companii pentru ducerea la bun sfârşit a acestor 2 contracte. Le-am cerut termene intermediare. Dacă vorbim de centura sud, ar trebui ca în mai 2023 să se dea drumul, asta şi-au asumat cei de la Tirrena Scavi, să se dea drumul de la Moşniţa la Remetea, în iunie 2023 de la intersecţia Şagului până la Giroc, urmând că în noiembrie să fie dată în circulaţie în întregime, cu celelalte bucăţi”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
 
În ceea ce priveşte cea de-a treia descărcare de pe autostrada A1, de aproximativ 10 km, care se construieşte în zona localităţii Sânadrei, ministrul spune că a primit asigurări de la antreprenor că va fi gata peste un an.
 
”Descărcarea, în noiembrie 2023 trebuie să fie dată în folosinţă în integralitate”, a spus Sorin Grindeanu.
 
Ministrul Transporturilor a declarat că cele două şantiere sunt urmărite îndeaproape de cei de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara şi că mobilizarea muncitorilor în ultima perioada a fost ceva mai consistentă. Deşi încă nemulţumit de ritmul lucrărilor, Sorin Grindeanu speră în continuare că nu va fi nevoit să rezilieze contractele, întrucât acest lucru va însemna întârzieri.
 
”Anul viitor ar trebui să fie gata aceste lucrări, dar vă spun că, deşi se vede în ultimele săptămâni o îmbunătăţire. Dacă nu vor îmbunătăţi ritmul, certificatele negative vor duce la ceea ce nu îmi doresc, reziliere. Nu rezilierea este rolul unui ministru, ci ca aceste contracte să fie duse la bun sfârşit. (…) O reziliere înseamnă luni pierdute, proceduri legale care împing termenii contractului”, a precizat Grindeanu.
 
CNAIR a publicat recent a doua listă cu certificatele negative acordate unor firme care au lucrări de infrastructură şi care sunt întârziate. Astfel, firmele Tirrena Sacavi şi Todini Costruzioni Generali au primit pentru a doua oară astfel de certificate.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.