Latenţa şi viteza sunt două criterii esenţiale pentru gaming, mai ales în preajma lansării mai multor servicii de streaming, iar Bucureşti este oraşul care stă cel mai bine la nivel mondial din ambele puncte de vedere.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Ookla, compania care deţine cel mai folosit instrument de testare a conexiunilor la internet, Speedtest.net, a realizat un studiu pornind de la viabilitatea conexiunilor la internet pentru gaming, dar ţinând cont şi de alte aspecte importante pentru acest domeniu.

Analizând datele de la nivelul lunii februarie a acestui an, studiul a luat în calcul 35 de oraşe recunoscute pentru calitatea internetului şi popularitatea gaming-ului (conferinţe, competiţii, companii producătoare etc.).

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Bucureşti a ocupat primul loc nu doar datorită calităţii conexiunii la internet, cu o latenţă medie de 8 ms şi viteze medii de download / upload de 172 / 126 Mbps, ci şi a interesului local pentru gaming.

Cei de la Ookla amintesc Bucharest Gaming Week, gazda campionatului pentru Europa de Sudest la CS:GO şi a Turneului Naţional de FIFA, dar şi numeroasele studiouri care au găsit aici un mediu propice dezvoltării jocurilor.

Bucureşti este şi singurul oraş non-asiatic din top 5, unde se mai regăsesc două oraşe din China, Singapore şi Seongnam-si din Coreea de Sud.

Al doilea oraş non-asiatic din acest top este Budapesta, care ocupă locul 7. Malmo, Suedia, ocupă locul 8, Moscova se regăseşte pe locul 11, iar primul oraş din Statele Unite, Seattle, vine abia pe locul 15.

Viteza conexiunii la internet şi, mai ales, latenţa scăzută a acestuia, sunt criterii esenţiale pentru jocurile online şi vor deveni cu atât mai căutate cu cât se vor răspândi serviciile de streaming pentru jocuri.

Google, Microsoft şi alte companii de tehnologie urmează să lanseze servicii de streaming pe bază de abonament. În acest caz, procesarea se va realiza online, iar conţinutul va fi livrat prin intermediul conexiunii la internet. Dispozitivul utilizatorului va avea rol de monitor şi controller.

De latenţă depinde timpul în care serverele vor procesa o comandă dată de utilizator pe dispozitivul pe care se joacă, fie că aceasta este un PC, o consolă, ori un smartphone. Experienţa de gaming va fi afectată negativ dacă există o latenţă mare.

8 ms, cât a înregistrat Bucureşti, reprezintă cea mai mică latenţă măsurată la nivel global în studiul realizat de Ookla cu datele colectate prin intermediul Speedtest.net.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.