Autoritatea pentru concurenţă din Ungaria a aplicat Wizz Air o amendă de 770.000 de euro pentru comunicare înşelătoare, a anunţat sâmbătă instituţia pe site-ul său, transmite Reuters.
Instituţia a declarat că Wizz Air a încălcat obligaţia profesională de due diligence şi a fost înşelătoare în modul în care şi-a descris serviciul de check-in automat şi a împins consumatorii către pachete mai scumpe.
Wizz Air nu a fost disponibilă imediat pentru comentarii.
Amenda vine după ce Wizz Air şi-a redus estimarea profitului anual, la începutul acestei săptămâni, în urma unei scăderi cu 44% a profitului operaţional din primul trimestru, parţial din cauza costurilor legate de problemele motoarelorPratt & Whitney şi încheierea unor contracte de leasing unice pentru a spori capacitatea.
Compania aeriană low-cost, care zboară cu o flotă de avioane Airbus, s-a confruntat cu provocări legate de motoarele Pratt şi Whitney RTX, 46 dintre avioanele sale urmând să fie reţinute la sol pentru inspecţii în această vară, punând constrângeri asupra capacităţii.
Companiile aeriene europene s-au confruntat cu o primă jumătate a anului dificilă din cauza creşterii în spirală a costurilor şi a normalizării cererii clienţilor, după un boom iniţial post-pandemie.
Air France-KLM, Lufthansa şi Ryanair au raportat toate un al doilea trimestru dificil.
Wizz Air, cu sediul în Marea Britanie, a transportat 5,9 milioane de pasageri în iulie, cu un factor de încărcare de 93,8%, deoarece compania a fost nevoită să ştergă 1% din zborurile programate din cauza întreruperilor la nivel mondial.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.