O asociaţie a oamenilor de afaceri care activează în staţiunea Poiana Braşov remarcă, la finalul festivalului Massif, a cărui primă ediţie s-a desfăşurat luna aceasta, că festivalul nu a adus afaceriştilor locali beneficiile preconizate şi nici pe cele anunţate de organizatori. Aceasta arată că gradul de ocupare a locurilor de cazare din staţiune a fost de nici 35%, iar veniturile restaurantelor cu crescut cu doar 24% faţă de un weekend obişnuit. Mai mult, patronii din turism consideră că, din cauza comunicării deficitare şi a faptului că festivalul nu se adresează turiştilor care merg în mod normal în Poiana Braşov, mulţi dintre turiştii obişnuiţi au fost descurajaţi să petreacă acel weekend în zonă. O altă remarcă a celor din Poiana Braşov este că mare parte din veniturile aduse de festival au ajuns în alte unităţi administrativ-teritoriale şi nu în staţiune.
”Nu putem comenta valorile / sumele rămase în comunitate, sume avansate de către organizatori pentru această ediţie, pentru că nu avem toate datele disponibile (şi probabil că nici ei nu le au, sunt doar nişte date estimate). Pe de altă parte, sumele (estimate) că ar fi fost cheltuite de participanţii la festival ni se par uşor exagerate, dat fiind că majoritatea celor care au venit din alte localităţi probabil că au stat în Braşov sau împrejurimi, pentru că doar o mică parte s-a regăsit în unităţile hoteliere din Poiană. Exceptând cazările, mesele servite în afara campusului de festival şi cheltuielile de transport local – celelalte venituri nu au rămas în comunitate, dat fiind că cei care le-au încasat au sedii sociale/plătesc taxe în alte zone/unităţi administrative (bilete, food court, etc). Gradul de ocupare pe care l-au avut membrii Patronatului este sensibil diferit faţă de cel comunicat de organizatori. Si aici cifrele sunt destul de exacte”, se arată într-un comunicat dat publicităţii, miercuri, de Organizaţia Patronală de Turism Poiana Braşov, document care face referire la festivalul Massif, organizat la începutul acestei luni în Poiana Braşov.
Oamenii de afaceri din staţiune subliniază că beneficiile aduse afacerilor locale de prima ediţie a festivalului au fost departe de cele estimate.
”Gradul de ocupare a fost unul neaşteptat de mic, până în 35%, aici fiind incluşi artiştii şi stafful. Încasările restaurantelor din incinta hotelurilor cumulate cu cele individuale au avut o medie de 24% faţă de un weekend de februarie. Veniturile şcolilor de schi - 25 % faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. Nu au fost atraşi turişti străini. Media de vârstă a participanţilor a fost între 20 şi 24 de ani. Nu s-a adresat profilului de client obişnuit al Poienii”, arată datele centralizate de oamenii de afaceri din staţiune.
Mai mult, aceştia constată comunicarea deficitară, care pare să îi fi determinat pe unii dintre obişnuiţii staţiunii să nu meargă la munte în perioada festivalului.
”Line-up ul a fost nepotrivit segmentului ţintă al destinaţiei raportat la preţul biletului şi zona de desfăşurare. În aceeaşi măsură a fost anunţat extrem de târziu. Fără un număr mai mare de artişti de renume internaţional, de talia lui Dimitri Vegas, considerăm că nu va fi atractiv nici pe viitor. Suntem conştienţi de sumele care ar trebui investite în acest sens şi la fel de spaţiul limitativ în care s-a desfăşurat prima ediţie. Din acest motiv, poate fi luata în calcul şi altă locaţie (Poiana Mică). Dacă se doreşte organizarea unei ediţii viitoare, considerăm ca line-up-ul trebuie anunţat cu cel puţin 6 luni înainte. Comunicarea a fost deficitară şi făcută foarte din scurt. Informaţia care a ajuns la marele public a fost faptul că Poiana Braşov este închisă din cauza acestui festival şi a numărului mare de participanţi. Pentru a evita acest disconfort au fost turişti care au renunţat să mai vină în acel weekend în Braşov. În urma unui sondaj făcut cu toţi membrii Patronatului, organizarea în incinta festivalului a fost apreciată cu nota 7,6”, se mai arată în documentul citat.
Oamenii din industria ospitalităţii din Poiana Braşov consideră că, pe termen lung, organizarea festivalului poate aduce beneficii de imagine şi materiale investitorilor din Poiana Braşov ”în condiţiile unui parteneriat real între Primăria Municipiului Braşov-Organizator şi agenţii economici din Poiana Braşov”, ei constatând totodată: ”cel mai mare câştig este experienţa organizării unui astfel de festival din partea autorităţilor locale şi mai cu seamă RAT Braşov (Regia de transport public – n.r.) care de departe a fost vedeta acestor zile reuşind să mobilizeze resursa materială şi umană astfel încât nu au existat incidente”.
”Nu suntem de acord cu evenimente gen Winter Village în Poiana Braşov. Suntem de acord pe viitor cu organizarea festivalului în condiţiile în care factorii implicaţi iau în calcul observaţiile şi concluziile pe care le am expus. Perioada sugerată este luna martie, iar amenajarea să fie făcută după încheierea vacanţei”, se mai arată în comunicatul asociaţiei.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.