Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania) a recuperat pentru consumatori circa 125.000 euro în primele 3 luni ale acestui an, cu peste 50 la sută mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Numai un client şi cei trei prieteni ai săi au reuşit să primească peste 2.000 de euro, în total, în urma sesizării ECC România.
”În această perioadă, Centrul European al Consumatorilor din România, direcţie în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor care instrumentează şi soluţionează pe cale amiabilă reclamaţii transfrontaliere, a instrumentat aproximativ 1.700 de solicitări sosite de la consumatori români şi circa 80 de solicitări de la consumatori din alte state membre UE, inclusiv din Norvegia, Islanda şi Marea Britanie, transmise prin intermediul Centrelor Europene ale Consumatorilor din statele de reşedinţă ale consumatorilor”, anunţă, marţi, ANPC, într-un comunicat de presă.
Potrivit sursei citate, structura reclamaţiilor primite a cuprins 5 domenii principale: 33% transporturi (transport aerian, rutier, feroviar, naval şi închirieri auto); 21% îmbrăcăminte şi încălţăminte; 14% diverse produse şi servicii (servicii financiare, obiecte de uz personal – ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire, alte servicii); 13% mobilier, echipament pentru gospodărie şi întreţinere de rutină a gospodăriei (electrocasnice, mobilă); 8% recreaţie şi cultură (electronice, bunuri pentru sport, camping, animale de companie, concerte, muzee etc.).
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”Faţă de anii trecuţi, ponderea solicitărilor legate de serviciile de transport aerian (anulări sau întârzieri ale zborurilor) a înregistrat, în primul trimestru al anului, o uşoară creştere, menţinându-se în vârful clasamentului domeniilor care generează plângeri ale consumatorilor. În acelaşi timp, la un nivel semnificativ crescut se situează şi numărul solicitărilor care vizează achiziţii online, fie că discutăm de îmbrăcăminte şi încălţăminte, diverse servicii, obiecte de uz personal sau electrocasnice. O uşoară scădere se remarcă în ceea ce priveşte achiziţiile destinate recreaţiei şi culturii, ceea ce demonstrează o aşezare a pieţei după dezechilibrul puternic generat în anii pandemiei de Covid-19”, se mai arată în comunicat.
Într-unul dintre cazuri, un client şi cei trei prieteni ai acestuia, au obţinut împreună peste 2.000 de euro, după ce au apelat la ECC România.
”Pe 20.07.2023, MB împreună cu trei prieteni au avut un zbor Catania – Cluj-Napoca. În ziua zborului, în timp ce pasagerii aşteptau în aeroport, au fost informaţi că zborul a fost anulat, primind redirecţionare pentru un zbor în data de 25.07.2023. În data de 24.07.2023, când MB şi cei trei prieteni ai săi au vrut să facă check-in, au observat că zborul fusese din nou anulat. MB a sunat la serviciul de asistenţă clienţi şi i s-a comunicat că următorul zbor disponibil din Catania către Cluj-Napoca era programat pe 27.07.2023, oferindu-i-se şi varianta de a zbura în 25.07.2023 de la Roma la Cluj-Napoca. Pasagerii au acceptat zborul din Roma şi au plecat din Catania spre Roma, cu autobuzul. După ce au ajuns acasă, consumatorul a contactat compania aeriană, solicitând rambursarea cheltuielilor suplimentare cauzate de cele 2 zboruri anulate (suma de 1.173,40 EUR pentru cazare, mese şi băuturi răcoritoare, transport până la Roma) şi compensaţii. Dat fiind că nu a primit nicio soluţie de la compania aeriană, MB a trimis o solicitare către Centrul European al Consumatorilor - ECC Romania. Acesta a colaborat cu ECC Malta, pentru rezolvarea cazului şi, împreună, au reuşit să obţină o soluţie favorabilă pentru cei patru consumatori”, a mai transmis sursa citată.
ECC Romania face parte din Reţeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) care include 29 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE plus Islanda, Norvegia. Centrele oferă informaţii, consiliere şi asistenţă gratuite şi personalizate consumatorilor care au probleme cu tranzacţiile transfrontaliere efectuate într-o altă ţară din cadrul Reţelei.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.