Criza globală generată de răspândirea Covid-19 are efecte negative în marea majoritate a sectoarelor economice, însă există şi câteva aspecte pozitive care vor schimba modul viitor de lucru în cadrul marilor corporaţii, arată o analiză a casei de brokeraj XTB România, potrivit căreia industria de telecomunicaţii este una dintre marile câştigătoare a crizei, la fel şi companiile farmaceutice.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”În România şi în lume, limitarea mobilităţii oamenilor a generat scăderea consumului de varii tipuri de produse şi servicii. De câteva zile, toţi antreprenorii români iau în calcul sau chiar au început concedierile masive, trimiterea oamenilor în concedii fără plată sau în şomaj tehnic”, arată analiza, care enumeră şi aspectele pozitive ale situaţiei fără precedent prin care trecem.

”Sesizăm oportunităţi imense de tranzacţionare pe pieţele bursiere datorită mişcărilor istorice. În cadrul XTB, spre exemplu, avem clienţi care au pierdut foarte mult, dar care au şi câştigat foarte mult în ultimele săptămâni. Apetitul pentru investiţii în România şi în lume a crescut atât de mult, încât în doar câteva zile XTB România a generat cât media lunară în termen de rulaje, depuneri şi conturi noi”, arată analiza.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

De asemenea, majoritatea companiilor cu activitate de birou implementează munca de acasă, ”work from home” pentru prima dată la nivel general.

”Practica se va putea menţine şi după ce trece criza, ceea ce va putea schimba pozitiv dinamica programului de lucru în viitor, diminuând supraaglomeraţia oraşului şi sporind productivitatea angajaţilor”, spun reprezentanţii XTB România.

Ei spun că lucrul de acasă a determinat crearea unui nou indice pe Wall-street.

”Indicele 'Stay at home' conţine 33 de companii care ar profita în urma faptului că toţi stăm acasă. În indice se regăseşte Netflix (care a câştigat deja 8%), Amazon (poţi vizualiza programe prin serviciul Amazon Prime Video), Facebook, Sonos (vând sisteme audio fără fir, prin wi-fi), acţiuni la companii de jocuri video, acţiuni de la 'programe informatice' care te ajută să lucrezi de acasă şi să realizezi conferinţe online/teleconferinţe. Spre exemplu, Teladoc Health este o aplicaţie ce le permite pacienţilor să discute prin video cu medicii”, mai spun ei.

Un alt beneficiu este faptul că nevoia accesului la servicii de sănătate şi educaţie de calitate va deveni o prioritate pentru consumatori şi, drept consecinţă, pentru companii şi, mai ales, autorităţile din statele cele mai afectate de această epidemie.

„Cred că sunt de urmărit pe termen lung companiile din tehnologie şi care furnizează servicii online sau facilitează furnizarea de servicii online. Această criză va schimba oarecum mindsetul marilor corporaţii şi se va schimba şi modul cum se raportează ele la munca de acasă. Acelaşi lucru putem spune şi pentru mindsetul consumatorilor, care vor accesa mai mult servicii online, shopping online, curierat, etc. Este foarte posibil că acolo vom vedea primele creşteri sustinute după ce trece perioada aceasta critică sau chiar mai devreme. Pe termen scurt, scăderile masive din ultima lună generează şi oportunităţi de creştere foarte mari pentru companiile care încep să devină atractive pentru vânzare, în vreme ce pentru traderii care au apelat la short-selling poate aduce câştiguri imense”, spune Irina Cristescu, general manager în cadrul XTB Romania.

Short-selling-ul este un mecanism care permite valorificarea unei diferenţe de preţ pe o piaţă în scădere, în timp ce hedging-ul este un mecanism care permite protejarea portofoliului împotriva fluctuaţiilor nedorite.

În plus, traficul redus din marile oraşe precum Bucureşti ne ajută să conştientizăm beneficiile unui aer curat.

”Astfel, sunt şanse ridicate să putem observa pe termen mediu o creştere a preocupării pentru un mediu curat şi sustenablitate în business cu consecinţe pozitive asupra calităţii aerului, apei, dar şi produselor alimentare, băuturilor, produselor de îngrijire personală sau cosmeticelor”, mai relevă analiza.

Mai mult, industria de IT obţine un impuls semnificativ de a dezvolta produse şi soluţii care să facă viaţa oamenilor mai uşoară, mai eficientă, mai sănătoasă, astfel determinând revoluţia tehnologică să capete imboldul de care avea nevoie pentru a trece la urmatoarea etapă de dezvoltare.

”Industria de telecomunicaţii este, de asemenea, una dintre marile câştigătoare întrucât nevoia oamenilor de Internet rapid, oriunde, oricând este acum mai mare ca niciodată. Laptopurile şi soluţiile şi sistemele de videoconferinţe au fost printre primele produse vândute la scară largă în marile capitale europene de când a început răspândirea virusului pe vechiul continent”, mai spun autorii analizei.

De asemenea, companiile farmaceutice cu activitate în cercetare şi dezvoltare care au anunţat că intră în cursa găsirii unui tratament împotriva coronavirusului au obţinut injecţii masive de capital sau creşteri substanţiale ale acţiunilor la bursă, în vreme ce companiile de generice au înregistrat vânzări colosale ca urmare a dezlănţuirii panicii.

”O criză globală ce afectează sănătatea are potenţialul de a genera efecte de-a dreptul revigorante la nivelul percepţiei tuturor oamenilor, aceştia începând să pună din nou un focus mai mare pe calitate în defavoarea cantităţii începând de la maşini şi continuând cu îmbrăcăminte, electrice şi electronice sau bunuri de larg consum”, spune analiza.

Progresul mai rapid în direcţiile favorabile majorităţii oamenilor ar putea fi observat în perioada ce urmează.

Cu mai mult de 15 ani de experienţă, XTB este a patra cea mai mare casă de brokeraj de FX şi CFD-uri din lume şi cea mai mare din Europa Centrală şi de Est. Are birouri în peste 10 ţări incluzând Marea Britanie, Polonia, Germania şi Franţa. XTB este, de asemenea, reglementată de cele mai importante autorităţi de supraveghere din lume incluzând FCA şi KNF.


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.