Tehnologia ChatGPT, care generează răspunsuri şi texte cu ajutorul inteligenţei artificiale, ar putea îndeplini diverse sarcini şi roluri, mai ales cele care implică muncă repetitivă, în companiile din România. ChatGPT poate fi asistent, arhivist, analist de date, creator de conţinut pentru blog sau copywriter, având capacitatea să înlocuiască poziţii de juniori, arată o analiză White Image, companie de email marketing din România.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Tehnologia ChatGPT, care generează răspunsuri şi texte cu ajutorul inteligenţei artificiale, ar putea îndeplini diverse sarcini şi roluri, mai ales cele care implică muncă repetitivă, în companiile din România. Concret, ChatGPT ar putea fi asistent, arhivist, analist de date, creator de conţinut pentru blog sau copywriter junior, având un rol de suport pentru angajaţii români. Totodată, ChatGPT îi degrevează pe angajaţi de anumite sarcini şi le oferă noi oportunităţi profesionale. Astfel, aceştia pot să obţină funcţii mai importante şi să evolueze profesional şi personal, potrivit unei analize realizate de mai multe companii de IT, marketing digital şi HR din România”, arată compania.

Companiile din România consideră că GhatGPT sau o tehnologie similară nu ar putea înlocui angajaţii, ci mai degrabă ar putea să preia o parte din activităţile zilnice, în special cele de rutină.

Evenimente

31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

“În momentul acesta, ChatGPT ar putea avea cu succes un post de arhivist, pentru generarea diverselor informaţii legate de evenimente, şi un post de copywriter junior”, afirmă Andrei Georgescu, co-fondator White Image, cea mai mare companie de email marketing din România.

 Antreprenorul punctează că aplicaţia nu va putea înlocui munca unui profesionist, ţinând cont că în prezent livrează foarte multe răspunsuri eronate, însă diverse poziţii de juniori ar putea fi afectate.

În acelaşi timp, în opinia antreprenoarei Roxana Epure, Managing Partener NextUp Solutions, tehnologii avansate, cum este şi ChatGPT, reprezintă o manifestare a nevoilor de automatizare a mediului de business.

“ChatGPT poate prelua orice task repetitiv, cum ar fi informări necesare clienţilor sau sarcini de evaluare cum sunt sondajele de măsurare a satisfacţiei clienţilor. Astfel, îi pot susţine pe angajaţii mei să scape de munca plictisitoare şi să aibă timp şi energie să fie creativi. Pentru roboţi nu este importantă poziţia ierarhică, aşă că nu m-aş responsabiliza să îl promovez, ci să îl încarc cu cât mai multe sarcini de comunicare interdepartamentală sau cu clienţii”, declară Roxana Epure, Managing Partner NextUp Solutions, una dintre cele mai mari companii româneşti de soluţii software.

Şi Daniel Ene, CMO&Partner Limitless Agency, una dintre cele mai mari agenţii de marketing digital, punctează că, dacă ChatGPT ar fi un angajat, ar primi un post pentru suport pentru ajutarea angajaţilor, pentru a putea învăţa şi optimiza fluxurile din fiecare departament.

De asemenea, Elena Georgescu, fondator al companiei de headhunting True People, consideră că joburile de analiză a datelor, programare, cercetare sau administrare de date pot fi îndeplinite parţial de tehnologii ca ChatGPT. În schimb, joburile care necesită creativitate, interacţiune umană şi inteligenţă emoţională ridicată nu vor fi uşor de replicat de astfel de tehnologii.

Potrivit reprezentanţilor companiei METAMINDS, deşi ChatGPT poate îndeplini diverse sarcini şi roluri într-o organizaţie, nu are aceleaşi abilităţi şi calităţi pe care le au oamenii şi care sunt necesare pentru poziţiile de conducere.

“Prin urmare, ChatGPT ar fi mai potrivit ca instrument sau asistent decât ca angajat sau manager într-o organizaţie. ChatGPT poate ajuta în cercetare, analiză, raportare, comunicare şi rezolvare de probleme, dar nu poate înlocui judecata umană, creativitatea, empatia, etica şi viziunea”, explică Marius Marinescu, CTO Metaminds.

Specialistul în securitate cibernetică subliniază că ChatGPT poate fi folosit şi pentru activităţii distructive, de către infractorii cibernetici, pentru a genera e-mailuri de phishing sau cod maliţios pentru atacuri malware pe scară largă, atacuri ce pot ocoli metodele tradiţionale de detectare.

Şi reprezentanţii companiei de IT Thoughtworks România subliniază că aplicaţia GhatGPT nu ar putea îndeplini responsabilităţi importante într-o companie şi nici nu ar putea înlocui angajaţii. Potrivit Inei Ioviţoiu, Lead Data Scientist la Thoughtworks România, tehnologia ChatGPT nu are capabilităţi de a lua decizii logice care implică critica fiindcă momentan nu excelează la acest capitol, motiv pentru care nu ar putea ajunge foarte sus în ierarhie. Astfel, în opinia specialistului, un rol potrivit ar putea fi acela de asistent inteligent pentru departamentul de Customer Support, unde poate îndruma clienţii în diferite procese operaţionale sau furniza informaţii de bază.

Având în vedere că principala abilitate a ChatGPT este crearea de text, acesta ar putea avea un rol important în activităţile de marketing, aducând schimbări mari în industria creativă.

Potrivit specialiştilor de la White Image, cea mai mare agenţie de email marketing din România, ChatGPT poate fi folosit parţial în activităţi de creaţie şi de SEO în agenţii de publicitate, de marketing digital sau în departamentele de marketing ale companiilor. “Nu cred că ChatGPT ar putea fi o tehnologie de bază în marketing, în condiţiile în care toate informaţiile pe care le furnizează trebuie verificate şi nu poate analiza situaţii complexe. Oricât se speculează pe această temă suntem departe de acest punct”, explică Andrei Georgescu, co-fondator White Image.

Totodată, Daniel Ene, CMO&Partner Limitless Agency, subliniază că o aplicaţie ca ChatGPT nu va putea înlocui un om sau un departament în industria de marketing digital, însă posibilităţile sunt nelimitate.  În opinia specialistului în marketing digital, ChatGPT poate crea anunţuri, genera idei de conţinut şi texte pentru site-uri şi bloguri, căuta cuvinte-cheie, genera titluri şi descrieri pentru zona de SEO şi, implicit, poate genera conţinut pentru paginile de produse şi paginile de categorii dintr-un magazin online. “Cel mai greu lucru pentru acest tool este partea de SEO pentru un site sau magazin online. Nu vedem să fie posibil acest lucru cel puţin în viitorul apropiat, însă ne poate ajuta foarte mult. Momentan din testele făcute de noi, cel puţin pe România şi în limba română, rezultatele nu sunt grozave, însă ştim că vor fi mult îmbunătăţite în perioade scurte”, conchide Daniel Ene, CMO&Partner Limitless Agency.

În cele din urmă, din perspectiva de recrutare de angajaţi, Elena Georgescu, fondatoarea True People, punctează că inteligenţa artificială poate înlocui toate rolurile care se bazează pe informaţii şi analiza datelor, însă nu şi pe cele care se bazează pe componenta umană, emoţională, pe empatie şi pe relaţia între oameni. Joburi cu componenta tip chatbot pentru customer support, roluri de analist, raportări de date, elemente de comunicare şi programare de bază pot fi făcute de tehnologie, însă este puţin probabil ca AI să preia roluri de strategie şi de leadership şi de comunicare de criză sau chiar comercială.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.