Acţiunile retailerului de modă H&M au crescut joi cu 17%, după raportarea unui profit peste aşteptări în trimestrul doi, deoarece măsurile de reducere a costurilor au început să dea roade, iar colecţia sa de vară a beneficiat de vremea mai caldă în Europa, transmite CNBC.
H&M, care a rămas în urma proprietarului Zara, Inditex, a căutat să-şi sporească atractivitatea în materie de modă şi să-şi impulsioneze mărcile cu preţuri mai mari, ţintind cumpărătorii mai puţin vulnerabili la creşterea costului vieţii, deoarece gigantul fast-fashion Shein preia cota de piaţă cu haine mai puţin costisitoare.
Acţiunile celui de-al doilea cel mai mare retailer de modă din lume au crescut la cel mai înalt nivel din ianuarie 2022 şi au consemnat cel mai mare câştig într-o singură zi.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
H&M a crescut vânzările pe multe pieţe, în ciuda reducerii capacităţii de cheltuieli a consumatorilor şi a vremii ”nefavorabile”, a declarat CEO-ul Helena Helmersson, adăugând că colecţia de vară a început bine, odată cu creşterea temperaturilor în nordul Europei.
Vânzările din perioada 1-27 iunie au crescut cu 10% faţă de anul precedent, un semn bun pentru începutul celui de-al treilea trimestru al H&M.
Colecţia de îmbrăcăminte pentru femei H&M, precum şi performanţa puternică a mărcilor Cos şi Arket, au determinat creşterea vânzărilor, a spus Helmersson.
Profitul peste aşteptări i-a ajutat pe investitori să digere o marjă mai slabă, de 8,2%, pentru al doilea trimestru, în scădere faţă de 9,2% cu un an mai devreme.
H&M a dat vina pe costurile ridicate ale materiilor prime şi al transportului pentru marja mai scăzută, dar a spus că aceşti factori ”au pivotat de la negativ la pozitiv”, indicând reducerea presiunii inflaţioniste.
”Bineînţeles că asta vine cu o oportunitate de a ajusta preţurile”, a declarat Helmersson pentru Reuters, într-un interviu.
În China, unde H&M are dificultăţi, Helmersson a păstrat acelaşi mesaj ca la începutul acestui an, spunând că compania nu este încă la nivelul la care îşi doreşte să fie, dar lucrurile se mişcă în direcţia corectă.
O scădere bruscă a nivelului stocurilor a fost o surpriză pozitivă, potrivit Cedric Rossi, analist de consum de nouă generaţie la Bryan Garnier, din Paris.
Stocurile H&M erau la 16,7% din vânzările curente pe 12 luni, la 31 mai, în scădere faţă de 19,2% cu un an mai devreme.
H&M a anunţat anul trecut disponibilizări şi alte reduceri de costuri, despre care a spus că o vor ajuta să reducă costurile începând cu a doua jumătate a anului 2023.
Reducerea costurilor a ajutat ca profitul operaţional din trimestrul al doilea să atingă 4,74 miliarde de coroane suedeze (438,6 milioane dolari), în scădere faţă de 4,98 miliarde cu un an mai devreme, dar cu mult peste prognoza de 4,07 miliarde de analişti într-un sondaj Refinitiv.
H&M, care a închis un total de 303 magazine ale mărcilor sale în anul încheiat la 31 mai, a declarat că noile sale deschideri de magazine vor avea loc în principal pe ”pieţe în creştere”, în timp ce va închide magazinele în principal pe pieţele consacrate.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.