Acţiunile Facebook au scăzut cu peste 5% în timpul tranzacţiilor de luni, după anunţarea de către autoritatea pentru protecţia consumatorilor a unei investigaţii referitoare la modul în care compania a permis ca datele a 50 de milioane de utilizatori să ajungă în posesia firmei de consultanţă politică Cambridge Analytica, relatează Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Investigaţia Comisiei Federale pentru Comerţ, care în general confirmă existenţa unei anchete numai în cazurile de interes public major, se adaugă presiunilor parlamentarilor din SUA şi Europa ca directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, să explice cum au fost gestionate datele.

Acţiunile Facebook au coborât pentru scurt timp sub 150 de dolari pe unitate, pentru prima oară din iulie 2017. În ultimele 10 zile, capitalizarea bursieră a Facebook s-a redus cu peste 100 de miliarde de dolari, de la apariţia informaţiilor că firma Cambridge Analytica a folosit datele utilizatorilor Facebook în campania prezidenţială a lui Donald Trump din 2016.

Compania se confruntă şi cu nemulţumirea companiilor care îşi fac publicitate pe Facebook şi a utilizatorilor,

Retailerul american de componente auto Pep Boys şi-a suspendat luni toată publicitatea făcută pe Facebook, alăturându-se companiei de internet Mozilla, care a procedat la fel săptămâna trecută.

Presiunile politice sunt şi ele în creştere.

Comisia juridică din Senatul SUA a anunţat luni că i-a invitat pe directorii generali ai Facebook, Alphabet, compania mamă a Google, şi Twitter să participe la o audiere, pe 10 aprilie, referitoare la confidenţialitatea datelor.

Comisia Europeană a cerut tot luni, Facebook, pri intermediul unei scrisori, să precizeze dacă date ale cetăţenilor UE s-au aflat între cele folosite de firma de Cambridge Analytica.

Mai puţin de jumătate dintre americani au încredere că Facebook respectă legislaţia americană în domeniul confidenţialităţii datelor, potrivit unui sondaj realizat de Reuters/Ipsos, publicat duminică, în timp ce un sondaj publicat de Bild am Sonntag, cel mai vândut ziar din Germania, a arătat că 60% dintre germani se tem că Facebook şi alte reţele de socializare au un impact negativ asupra democraţiei.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.