Agenţii de publicitate se întorc la X (fostul Twitter), platforma abandonată de multe branduri după preluarea sa de către Elon Musk la sfârşitul anului 2022, dar acest lucru se întâmplă parţial din „teama” de represalii din partea bogatului antreprenor şi mâna dreaptă a lui Donald Trump, potrivit unui raport al unui analist.
Emarketer prognozează că veniturile din publicitate ale X vor creşte în acest an, pentru prima dată din 2021, cu 17,5% în SUA şi cu 16,5% la nivel global.
Dar o parte din această creştere este alimentată de teamă', a declarat analistul Jasmine Enberg, citat într-un comunicat.
"Mulţi agenţi de publicitate consideră cheltuielile pe X drept un cost operaţional pentru a atenua riscul potenţial de repercusiuni juridice sau financiare" dacă nu ar cumpăra spaţiu publicitar pe reţeaua socială, a detaliat ea.
De când a cumpărat Twitter, Elon Musk a pus ştacheta la dreapta, permiţând discursul de ură şi dezinformarea în numele libertăţii de exprimare, îndepărtând unele dintre mărcile îngrijorate de contextul în care apar mesajele lor.
Patronul Tesla şi SpaceX a devenit, de asemenea, un important susţinător financiar şi politic al lui Donald Trump în timpul ultimei campanii prezidenţiale şi a condus o comisie guvernamentală pentru eficienţă de când republicanul a revenit la putere în ianuarie.
"Este prea devreme să vorbim despre o revenire", a remarcat Jasmine Enberg, menţionând că "activitatea publicitară a X rămâne mai scăzută în 2025 decât în 2019".
Mai presus de toate, a adăugat ea, "frica nu este o motivaţie durabilă şi situaţia rămâne volatilă, nu în ultimul rând pentru că nemulţumirea unor consumatori faţă de Musk este în creştere".
Ea a spus că X a reuşit să atragă "o nouă bază de agenţi de publicitate, inclusiv întreprinderi mici şi mijlocii, cu care Twitter a avut în mod tradiţional dificultăţi".
De asemenea, gama de opţiuni disponibile mărcilor pentru publicitate s-a schimbat. Mark Zuckerberg, şeful Meta (Facebook, Instagram), pare să fi luat exemplu de la Elon Musk după victoria lui Donald Trump, cu o politică de moderare a conţinutului mult mai relaxată.
"Conţinutul plin de ură şi controversă care a îndepărtat agenţii de publicitate de X este încă inacceptabil, dar există sentimentul că ar putea deveni inevitabil", a comentat Jasmine Enberg.
După prăbuşire, evaluarea X a urcat din nou la 44 de miliarde de dolari în acest an, potrivit Financial Times.
Potrivit cotidianului britanic, investitorii au evaluat platforma la acest preţ la începutul lunii martie, în cadrul unui schimb de participaţii existente în companie.
X fusese evaluată la doar 10 miliarde de dolari de Fidelity Investments la sfârşitul lunii septembrie.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.