30% din totalul internauţilor de pe plan internaţional citesc cărţi ”în fiecare zi sau în majoritatea zilelor săptămânii”, potrivit unui raport realizat în 17 ţări de compania de cercetări de piaţă GfK.
Clasamentul ţărilor cu cei mai dedicaţi cititori online este condus de China (36%), urmată de Marea Britanie şi Spania - cu 32% fiecare. Dacă segmentul este lărgit pentru a include atât cititorii zilnici, cât şi internauţii care citesc ”cel puţin o dată pe săptămână”, atunci procentul mediu de pe plan internaţional ajunge la 59%, iar China se plasează la mare distanţă pe primul loc (70% din populaţie), urmată de Rusia (59%) şi Spania (57%).
În Marea Britanie, 32% din populaţia online pretinde că citeşte cărţi ”în fiecare zi” (36% dintre femeile britanice citesc zilnic şi 27% dintre bărbaţii britanic citesc zilnic). 24% din populaţia totală din Marea Britanie afirmă că lecturează o carte cel puţin o dată pe săptămână (22% femei şi 27% bărbaţi). La polul opus: 8% dintre britanici au recunoscut că ”nu citesc niciodată cărţi” - procentul mediu pe plan mondial fiind de 6%. Acest procent este de 10% în Statele Unite şi de 11% în Franţa.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Familiile cu venituri mai mari citesc cărţi cu o frecvenţă mai mare decât familiile cu venituri mici
Pe plan internaţional, peste o treime (35 procente) din totalul persoanelor care provin din familii cu venituri mari spun că citesc cărţi ”aproape în fiecare zi”, în comparaţie cu aproape un sfert (24 procente) din totalul membrilor familiilor cu venituri mici. 10% din persoanele cu venituri mici afirmă că ”nu au citit niciodată o carte”. În rândul persoanelor cu venituri ridicate acest procent este de 3%.
Femeile sunt mai predispuse decât bărbaţii în privinţa posibilităţii de a deveni cititori avizi
Pe plan internaţional, 32 de procente dintre femei afirmă că citesc cărţi în fiecare zi sau în majoritatea zilelor săptămânii, procentul fiind de 27% în rândul bărbaţilor. Această diferenţă dintre genuri în ceea ce priveşte cititorii zilnici atinge nivelul maxim în Olanda (30% femei versus 14% bărbaţi) şi Spania (40% femei versus 25% bărbaţi), urmate de Canada (36% femei versus 23% bărbaţi) şi Germania (31% femei versus 19% bărbaţi).
Procentul persoanelor care spun că nu citesc cărţi este cel mai ridicat în Olanda şi Coreea de Sud
Olanda şi Coreea de Sud înregistrează cele mai ridicate procente în rândul populaţiilor lor online care au raportat că nu citesc niciodată cărţi - 16% în fiecare dintre cele două ţări. În Coreea de Sud, procentul este împărţit în mod egal între femei şi bărbaţi, însă în Olanda bărbaţii predomină (23% dintre bărbaţi şi 9 % dintre femei spun că nu citesc cărţi niciodată). În topul ţărilor cu cele mai ridicate procente aferente internauţilor care nu citesc cărţi niciodată urmează Belgia (14%) şi Canada, Franţa şi Japonia (fiecare cu 11%).
Compania de cercetări de piaţă GfK a coordonat acest studiu online pe un total de 22.000 de persoane cu vârste de peste 15 ani şi care provin din 17 ţări. Datele au fost colectate în vara anului 2016 şi au fost ponderate pentru a reflecta compoziţia demografică a populaţiei online de pe fiecare piaţă. Ţările participante la acest studiu au fost Argentina, Australia, Belgia, Brazilia, Canada, China, Franţa, Germania, Italia, Japonia, Mexic, Olanda, Rusia, Coreea de Sud, Spania, Marea Britanie şi Statele Unite ale Americii.
GfK (Gesellschaft für Konsumforschung) este una dintre cele mai importante companii de cercetări de piaţă din lume, ce a fost înfiinţată în Germania în anul 1934.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.