RAD Art Fair, important eveniment dedicat pieţei de artă contemporană din România, va fi organizat între 16 şi 19 mai, la Caro din Bucureşti. La această ediţie participă 25 de galerii şi spaţii expoziţionale. Vor fi expuşi peste 90 din cei mai relevanţi artişti români ai momentului, anunţă organizatorii.
Numărul galeriilor participante în acest an este în creştere cu 25% faţă de anul trecut, iar 11 galerii participă pentru prima dată.
Galeriile participante în acest an la RAD Art Fair sunt: 2/3 galeria, Atelier 35, Biju, Cazul 101, Diptych, G15 Design, IOMO, Ivan, Jecza, Laborna, Lutniţa, NEW NOW, Plan B, Gregor Podnar, Galeria Posibilă, Anca Poteraşu, Relicvar, Galeria Romană, Sabot, /SAC, Sandwich, Sector 1, Suprainfinit, Catinca Tabacaru, Zina.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
„Dacă întrebi cunoscătorii de artă contemporană din România, toţi îţi vor spune că RAD ART FAIR 2023 a fost momentul T0 pentru piaţa de artă contemporană din ţară. A fost prima oară în istoria ţării când majoritatea galeriilor de prestigiu s-au unit sub acelaşi acoperiş şi au consolidat ecosistemul lumii artei prin prezenţa unei mase critice de artişti, colecţionari, curatori şi scriitori Români”. (Catinca Tabacaru, co-director)
Sub direcţia artistică a Catincăi Tabacaru şi a Danielei Pălimariu, RAD FAIR 2024 este organizat de cele 9 galerii fondatoare, care se numără printre cele mai prestigioase şi vizibile din România: Cazul101, Jecza, Plan B, Galeria Posibila, /SAC, Sandwich, Sector 1, Suprainfinit, şi Catinca Tabacaru. Printre noutăţile acestei ediţii se numără expoziţia RAD Design ce aduce în prim plan obiecte de design în serie limitată (collectible design), precum şi simpozionul dedicat dialogului între curatori români şi internaţionali, RAD Curatorial.
„Metodologia colaborativă a proiectului este ceea ce îl face singular: este un modus operandi imperativ pentru complexitatea la care a ajuns deja scena de artă din România. Una din cele mai mari provocări a fost aceea de a aduce împreună, lucrând umăr la umăr, atât de multe personalităţi puternice, care, de ani buni, construiesc scena din România şi sunt şi cele mai recunoscute pe plan internaţional”. (Daniela Pălimariu, co-director).
Anul trecut, în cele patru zile de târg, galeriile participante au realizat, cumulat, vânzări, de peste un sfert de milion de euro.
La a doua ediţie, publicul va avea acces la o diversitate de activităţi menite să consolideze şi să împrospăteze comunitatea din jurul evenimentului, să educe şi să apropie publicul larg de arta contemporană prin mediere culturală, creând, în acelaşi timp, legături pe termen lung între cei investiţi în această comunitate.
Program
25 de galerii ce vor introduce publicului pe cei peste 90 de artişti români şi internaţionali expozanţi în cadrul RAD Fair 2024. O atenţie deosebită va fi oferită prezentărilor Solo/Duo (cu câte unul sau maxim doi artişti în dialog), cu scopul de a oferi o înţelegere mai profundă a practicii artistice.
Şase discuţii publice vor fi axate pe piaţa şi scena de artă regională cu experţi naţionali şi internaţionali.
30+ lucrări în Parcul de Sculpturi ocupând un spaţiu de 5000 mp pe marginea lacului, cu acces gratuit, timp de o lună (9 mai - 9 iunie);
20+ opere de Collectible Design, parte de expoziţia RAD Design curatoriată de Adela Maria Marius, fondatoare Epretext;
50+ lucrări în ediţie limitată la secţiunea RAD Editions, cu preţuri începând de la 100 de euro.
RAD Kids, programul educaţional ce oferă zilnic ateliere cu artişti vizuali.
RAD Curatorial ce reuneşte 20 de curatori din 10 ţări într-o serie de discuţii aplicate pe contextul regional.
OFFSITE RAD, o serie circuite artistice în Bucureşti, cu expoziţii, proiecte, şi evenimente speciale în timpul RAD Fair.
În colaborare cu diferite entităţi private, RAD va oferi 10 premii de achiziţie din cele peste 300 de lucrări expuse.
RAD ART FAIR se aşteaptă să atragă la ediţia din 2024 peste 9500 de vizitatori, dintre care 1800 VIP şi profesionişti. Parcul de Sculptură cu vizitele gratuite timp de o lună, îşi propune să aducă arta mai aproape de publicul larg, anticipând peste 10.000 de vizitatori.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.