Premiera spectacolului ”La ordin, Führer!”, de Brigitte Schwaiger, în regia artistică a lui Mihai Măniuţiu, are loc sâmbătă şi duminică, de la ora 19.00, la Teatrul Evreiesc de Stat.
Coregrafia este semnată de Andrea Gavriliu, decorul este realizat de Adrian Damian, iar costumele de Claudia Castrase. Ilustraţia muzicală îi aparţine lui Şerban Ursachi, iar lightdesign-ul lui Cristian Simon.
Din distribuţia spectacolului fac parte Maia Morgenstern, Raluca Radu, Ştefania Misăilă, Alexandra Duşa, Maria Teişanu, Bianca Bor, Teodora Budescu, Eva Danciu, Mariana Gavriciuc, Ana-Maria Iorga, Teodora Tudose, Marina Flueraşu, Aura Goia, Adela Mihai, Elisabeta Râmboi, Delia Riciu, Cristina Simion, Ana-Maria Pop, Claudia Ene, Selina Colceru, Ada Dumitru, Eliza Păuna, Nicoleta Marica, Cristina Negucioiu şi Cristiana Ioniţă.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Spectacolul “La Ordin, Führer!” încearcă să desluşească mecanismele subtile, dar extrem de pragmatice care au pus în funcţiune maşinăria urii ce a declanşat Holocaustul.
Mai presus de informaţiile prezentate în textele enciclopediilor, tratatelor de istorie şi lucrărilor de specialitate, se află mărturia unei adolescente austriece care, sedusă de ideologia nazistă intră cu o determinare absolută în această spirală a urii, a exaltării şi a depersonalizării. Participarea ca voluntar, supraveghetor în cadrul unui lagăr de exterminare îi generează o cooexistenţă, care nu se opune, ba chiar îi completează menirea, viaţa, căci spectacolul vorbeşte în primul rând despre Viaţă, despre acele vieţi mutilate, contorsionate. Deşi complet depersonificată, ea se abandonează în vâltoarea mecanismelor de propagandă coordonate mefistofelic de Joseph Goebbels, aceeaşi propagandă care reuşeşte să aducă un sens propriei sale existenţe, şi altor sute de mii, poate milioane din generaţia ei.
“La Ordin, Führer!” se referă nu în ultimul rând la condiţia femeii în decursul regimului naţional-socialist, „ridicată” la rangul suprem de “utilă societăţii ariene” prin prisma capacităţii de a dărui cât mai mulţi fii şi fiice establishment-ului nazist german.
Mai presus de o poveste, textul scris de Brigitte Schwaiger - ea însăşi descendentă a unei soprane care şi-a găsit sfârşitul în legărul de la Theresienstadt - tratează una dintre temele fundamentale ale umanităţii - vulnerabilitatea în faţa maleficului care hipnotizează şi se metamorfozează într-un fapt cotidian, banal, perceput aproape în totalitate ca aparţinând unui pol antagonic al răului.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.