Patruzeci de lucrări de pictură semnate Cristina Savin sunt incluse în expoziţia „Geneze ciclice”, deschisă la galeria Galateca din Bucureşti până pe 30 septembrie. Artista va discuta pe marginea acestora, pe 28 septembrie, cu Pavel Şuşară, cunoscut critic de artă.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Născută pe 13 martie 1989, în Salonta (judeţul Bihor), Cristina Savin a urmat cursurile Academiei de Arte Frumoase din Veneţia şi, începând cu 2009 a fost prezentă în mai multe expoziţii colective, în oraşul italian şi în România, şi a mai vernisat două expoziţii personale, în Salonta şi Oradea. 

Apariţiile recente şi neaşteptate, remarcate, devin incomode prin faptul banal că sunt greu de clasat, spune criticul Pavel Şuşară. „În pictură, ele sunt cu atât mai neobişnuite cu cât vin pe un teritoriu care pare de multă vreme saturat şi, în consecinţă, impermeabil la experienţe surprinzătoare. Dincolo de orice intenţie provocatoare şi fără premeditări subversive, în această categorie incomodă se înscrie şi pictura Cristinei Savin”.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

El caracterizează creaţia lui Savin ca profund narativă, „dar epica ei este dintr-un cu totul alt registru decât acela imediat, care descrie momente şi observaţii directe asupra lumii din afară şi asupra realităţii noastre senzoriale”.

Naraţia acestei picturi priveşte chiar mecanismul intrinsec al ciclicităţii, adică al forţei nevăzute de generare şi de regenerare a fiinţei de dincolo de ipostazele ei tranzitorii, explică Şuşară, care va modera o întâlnire cu artista pe 28 septembrie, de la ora 18:30.

„Deşi pictura Cristinei Savin este una profundă şi gravă, în care interogaţiile, neliniştile şi, nu de puţine ori, episoade evidente de impas şi de disconfort metafizic transpar cu o evidenţă incontestabilă, datele ei generale şi imediate o plasează în spaţiul unei viziuni decorative şi stenice. Aceasta este capcana pe care artista o întinde unui privitor grăbit sau superficial, al cărui risc este acela că tocmai ratează prilejul unic de a afla exact ce se vede dincolo de vizibil”.

Lucrările, ulei pe pânză, realizate în ultimii cinci ani, au în centru simbolurile celor cinci elemente - foc, apă, aer, pământ, spirit -, care devin leitmotivul acestei expoziţii.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.