Vlad Alexandrescu, fost ministru al Culturii, îl acuză pe Ernest Oberländer-Târnoveanu, managerul Muzeului Naţional de Istorie a României de aproximativ 15 ani, demis în cazul furtului de la Muzeul Drents, că trimiterea Coifului de la Coţofeneşti a fost o greşeală „enormă”, subliniind rolul „nociv” al managerului la conducerea MNIR. „Furtul de la Assen, în mod neaşteptat, este consecinţa unui management unidirecţional şi orgolios”. „Obsedat de monezi antice, Oberländer a încurajat detectoriştii de metale, a anulat consolidarea şi restaurarea clădirii Muzeului, a întârziat orice demers de a regândi expunerea istoriei naţionale”.
„Greşeala lui în chestiunea trimiterii Coifului de la Coţofeneşti lui a fost enormă, de nescuzat şi justifică fără discuţie decizia demiterii lui. Omul ăsta a blocat tot. A plimbat piesele de tezaur ale României prin străinătate pentru a justifica într-un fel lipsa de idei a principalului muzeu de istorie al ţării. Furtul de la Assen, în mod neaşteptat, este consecinţa unui management unidirecţional şi orgolios, care îşi făcea de lucru prin lume în loc să-i ajute pe români să-şi înţeleagă istoria”, a scris pe Facebook Vlad Alexandrescu.
El vorbeşte despre „rolul nociv” al acestuia la conducere. „S-a vorbit puţin de acest lucru, din pricina lobby-ului de la Cotroceni care l-a susţinut (un consilier pe Cultură al lui Iohannis, pentru care se înfiinţează în mod special o ambasadă în Letonia. Şi Iohannis, care nu s-a obosit să facă altceva pentru Cultură decât să taie panglici, şi alea puţine!).
„A încurajat detectoriştii de metale”
„Obsedat de monezi antice, Oberländer a încurajat detectoriştii de metale, oferindu-le recompense, în ciuda avertismentelor repetate ale arheologilor care au arătat că siturile arheologice văduvite de monede nu mai pot fi studiate în toată complexitatea lor iar piesele smulse din sol nu mai beneficiază de context”, este de părere Vlad Alexandrescu.
De asemenea, fostul ministru mai spune că „a anulat consolidarea şi restaurarea clădirii Muzeului, fostul Palat al Poştelor, monument istoric, aflat într-un grav risc seismic, pentru că nu i-a plăcut proiectul ieşit câştigător la concursul internaţional de arhitectură organizat de Ordinul Arhitecţilor sub egida Uniunii Internaţionale a Arhitecţilor. Acel concurs a fost lansat în februarie 2016, pe vremea când eram ministrul Culturii. De el s-a ales praful. Între timp, după 8 ani de litigii, omul a şi pierdut procesul cu OAR, 8 ani în care clădirea a continuat să se degradeze şi să reprezinte un risc pentru toţi angajaţii şi pentru piesele de patrimoniu care se află înăuntru”.
„A întârziat regândirea expunerii”
Vlad Alexandrescu concluzionează: „Cel mai grav este că acest om a întârziat orice demers de a regândi expunerea istoriei naţionale în primul muzeu al ţării, lăsând deschisă abia sala Tezaurului şi câte o expunere temporară pregătită de cercetătorii şi muzeografii competenţi din instituţie”.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...