Românii vor chioşcuri de distribuire a presei, ascultă muzică populară şi etno şi preferă filmele de acţiune, potrivit unui sondaj realizat de Institutul Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală pentru anul 2016.
Sondajul a fost realizat de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie, în perioada 23 septembrie - 14 noiembrie 2016, pe un eşantion naţional de 1.349 de persoane, cu vârste de 18 ani şi peste.
A existat un supliment de 402 chestionare realizate în Bucureşti.
Marja teoretică de eroare la nivelul întregului eşantion a fost de +/- 2,7%, la un nivel de încredere de 95%.
Cele mai răspândite elemente de infrastructură culturală în România, potrivit celor care au răspuns sondajului, sunt: bisericile (99%), căminele culturale (76%), festivalurile şi sărbătorile locale (76%), parcurile (75%), casele de cultură (72%) şi bibliotecile (71%).
Printre cele mai mari nevoi de infrastructură culturală, se numără: chioşcuri de distribuire a presei (60%), librării (62%), papetării (56%), cinematografe (44%), muzee (33%), teatre (37%) şi săli de spectacole (35%).
În 12 luni, 36% dintre respondenţi au cumpărat între 1 şi 20 de cărţi, în timp ce 32% au răspuns că nu au cumpărat niciun volum, 21% au cumpărat între 21 şi 30 de cărţi, iar 11%, au cumpărat între 31 şi 50 de cărţi.
Cât priveşte numărul de cărţi citite, la nivel naţional, 39% au răspuns că au citit între 1 şi 20, 29% nu au citit nicio carte, 22% au citti între 21 şi 30 de cărţi, iar 10% peste 31 de cărţi.
Privitor la muzică şi dans, 53% dintre cei întrebaţi ascultă populară şi etno, 30% pop autohton, 20% pop străin, 15% manele, 11% blues, câte 9% hip-hop/rap, respectiv muzică simfonică, 7% rock, câte 6% operă şi operetă, jazz şi electronică, şi 3% muzică experimentală.
Cei mai mulţi, 56,3%, ascultă muzică de 1- 2 ori pe săptămână sau mai des.
La întrebarea ”Aţi participat vreodată ca spectator la un spectacol de dans?”, 56% dintre cei chestionaţi au răspuns afirmativ.
Dintre respondenţi, 58% preferă filmele de acţiune, 55% - comediile, 40% - thrillere, 37% - drame, 33% - romantice, 22% - animaţii, 21% - documentare, 18% - istorice, 17% - biografice, 12% - musicaluri.
”Barometrul de consum cultural” a fost realizat de Institutul Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală, aflat în subordinea Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.