Un procent dintre subiecţii care au fost chestionaţi pentru întocmirea Barometrului de Consum Cultural pentru 2016 au un nivel de implicare culturală foarte ridicat, în timp ce 77% dintre respondenţi manifestă un nivel scăzut de implicare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Potrivit anchetei sociologice de anul trecut a Barometrului, 77% dintre respondenţi manifestă un nivel scăzut de implicare culturală, pentru 19% nivelul este mediu, 3% au un nivel de implicare ridicat şi doar 1% au un nivel de implicare culturală foarte ridicat. 

În ceea ce priveşte impactul social al culturii, majoritatea respondenţilor (87%) consideră că arta îi apropie pe oamenii dintr-o comunitate şi 84% au fost de acord cu afirmaţia cǎ evenimentele artistice (concerte, spectacole de teatru, proiecţii de film) contribuie decisiv la dezvoltarea economică a zonei în care locuiesc. Cu toate acestea, activitǎţile cu caracter cultural sunt mai puţin practicate, comparativ cu cele de divertisment şi relaxare. Cele mai întâlnite forme de consum cultural în spaţiul public (cel puţin o dată pe an) au fost: vizitarea muzeelor şi expoziţiilor (38%), vizionarea filmelor la cinematograf (33%), participarea la spectacole de teatru (30%) şi lectura în cadrul bibliotecilor publice (21%).

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

”Barometrul de Consum Cultural 2016. O radiografie a practicilor de consum cultural”, studiu realizat şi publicat de Institutul Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală (INCFC), va fi lansat pe 7 iunie, la ora 11.00, la Sala Symposium a Bibliotecii Naţionale a României, în prezenţa unor personalităţi din mediul cultural şi academic.

Ediţia 2016 a Barometrului de Consum Cultural abordează teme precum nivelul infrastructurii culturale şi impactul social al culturii, cele mai frecvente forme de consum cultural în spaţiul public, consumul cultural în rândul seniorilor, tipologia dotărilor din spaţiul domestic cu obiecte culturale, preferinţe actuale şi diferenţe semnificative în practicile de lectură, muzică şi dans.

Aceste teme reflectă nu doar dinamica valorilor din societatea românească, ci şi modul în care populaţia se raportează la oferta culturală, iar rezultatele devin esenţiale în dezvoltarea unor viitoare strategii culturale la nivel central, regional şi local.

Institutul Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală lansează, în fiecare an, o ediţie a Barometrului de Consum Cultural – cel mai amplu studiu de acest gen la nivel naţional. De 12 ani, el măsoară tendinţele asociate consumului cultural din România, fiind singurul studiu de acest tip din ţară, construit pe modele europene similare.

Barometrul de Consum Cultural este un sondaj reprezentativ, scopul său fiind descrierea şi analiza sectorului cultural din România în ceea ce priveşte nivelul consumului cultural. Studiul  reprezintă, în primul rând, un instrument de lucru util pentru specialiştii din sectoarele culturale şi creative. Totodată, este o analiză relevantă pentru reprezentanţii autorităţilor publice centrale şi locale.

Institutul Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală, aflat în subordinea Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, este singurul institut naţional care are ca obiective studierea, cercetarea şi furnizarea de date statistice pentru domeniul culturii, precum şi formarea continuă a celor care aleg o carieră în Sectorul Ocupaţional Cultură.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.