Asociaţia Presei Străine de la Hollywood (Hollywood Foreign Press Association, HFPA), formată din 86 de jurnalişti, care acordată anual Globurile de Aur, a votat spre aprobare o serie de reforme radicale pentru organizaţie propuse de consiliul director luni.
Consiliul director a transmis o scrisoare membrilor HFPA în care explica faptul că a petrecut ultimele 60 de zile punând la punct o propunere care să sublinieze „schimbări structurale în organizaţie” şi a promis că va lua „măsuri mult mai serioase”, inclusiv că va demisiona, dar fără a se limita la asta, dacă membrii nu aprobă şi implementează reformele în timp oportun.
Scrisoarea consiliului a fost urmată la scurt timp de declaraţii din partea partenerilor HFPA, NBCUniversal şi Dick Clark Productions, care susţineau propunerile.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Rămâne de văzut dacă schimbările plănuite de HFPA vor fi suficiente pentru a înăbuşi ameninţările cu boicotul venite din partea Time’s Up, coaliţie alcătuită odată cu #MeToo pentru a combate discriminarea la locul de muncă, şi din partea firmelor de PR din industria divertismentului, peste 100 dintre ele cerând Asociaţiei printr-o scrisoare să facă modificări substanţiale.
Propunerea consiliului, adoptată de toţi membrii, îndeamnă organizaţia să primească „cel puţin 20 de noi membri în 2021, cu accent pe recrutarea de membri de culoare” şi „cu obiectivul de a creşte numărul membrilor cu 50% în următoarele 18 luni”, relatează The Hollywood Reporter.
A fost eliminată cerinţa ca membrii HFPA să aibă reşedinţa în sudul Californiei, extinzând astfel posibilitatea ca oricare jurnalist calificat care trăieşte în SUA şi lucrează pentru o entitate media străină să fie eligibil. A fost deschisă şi o fereastră jurnaliştilor care lucrează „în media dincolo de print”, a fost eliminată prevederea potrivit căreia noii membri trebuie să fie sposorizaţi de cei mai vechi, precum şi plafonul de noi membri admişi anual.
Consiliul a reafirmat explicit că „nu există limite privind numărul membrilor din oricare teritoriu” al lumii.
Din acest moment, „tuturor membrilor actuali le va fi cerut să îndeplinească aceleaşi standarde ca cei viitori pentru reacreditarea apartenenţei lor”, dar şi să respecte „un nou cod de conduită”.
Acest cod va impune ca membrii să nu mai accepte obiecte promoţionale şi are ca scop abordarea mai bună a „structurii deplasărilor de presă” şi „procedurilor conferinţelor de presă, inclusiv consultarea cu publiciştii”.
HFPA va angaja „personal profesionist de management, inclusiv, dar fără a se limita la, un Chief Executive Officer, Chief Diversity, Equity & Inclusion Officer, Chief Human Resources Officer şi Chief Financial Officer”.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...