Ediţia 41 i-a adus a 6-a victorie clujeană lui Simone Tempestini secondat de Sergiu-Sebastian Itu, pilotul de origine italiană reuşind să-l egaleze pe Bogdan Marişca la numărul de victorii pe probele clujene
După cum precizam şi în rezumatul primei zile, Simone Tempestini şi Sergiu-Sebastian Itu, aflaţi la comenzile modelului Porsche 997 RGT, au reuşit să câştige ambele treceri pe „Râşca”, rămânând liderii provizorii cu un avantaj de 10,2 secunde în faţa principalilor lor rivali la titlul naţional din acest sezon – Sebastian Barbu şi Bogdan Iancu, sibienii concurând cu modelul Škoda Fabia Rally2. Imediat în urma lor se clasau şi braşovenii Andrei Gîrtofan cu Doru Vraja, la bordul unei alte Škoda Fabia Rally2, cei doi fiind deja campioni naţionali absoluţi pe asfalt, la acel rezultat. De cealaltă parte, în cea mai îndârjită luptă a maşinilor cu tracţiune pe puntea faţă, senzaţionalii Norbert şi Francesca Maior au făcut un pas important spre al doilea titlul naţional la această categorie, câştigând toate cele 4 probe speciale ale zilei cu Peugeot-ul 208 R2, fiind urmaţi la 53,8 secunde de Vlad Cosma cu Carmen Poenaru la bordul unui alt 208 R2, respectiv la puţin peste două minute de Constantin Tudose cu Teodor Gabriel Găină, aflaţi la comenzile micuţului Renault Clio Rally5, o maşină net inferioară în teorie, diferenţa fiind dată de tânărul echipaj.
Ziua secundă şi totodată, cea din urmă de concurs a adus echipajele în aceeaşi zonă Dângău – Beliş, prima probă fiind urcarea pe cei 22,30 de kilometri ai specialei „Dângău 1”. Propulsia modelului 997 RGT pilotat de Tempestini s-a dovedit a fi mai eficientă în faţa integralei de pe Fabia Rally2 pilotată de Barbu, cel dintâi câştigând prima probă a zilei cu un avantaj de 4,1 secunde. Deşi mai îngustă, virajată şi cu o lungime aproape înjumătăţită – 13,50 de kilometri, „Dealu Botii 1” i-a adus aceluiaşi echipaj Tempestini-Itu o nouă victorie de probă specială, Barbu cu Iancu fiind mai lenţi cu 5 secunde. Propriu-zis, înaintea ultimei bucle a raliului, Simone Tempestini şi Sergiu-Sebastian Itu erau lideri cu un avantaj de 19,3 secunde în faţa lui Sebastian Barbu cu Bogdan Iancu, a treia poziţie revenindu-le lui Andrei Gîrtofan şi Doru Vraja.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Pentru a doua oară pe cei 22,30 de kilometri ai probei „Dângău”, Simone Tempestini şi-a îmbunătăţit timpul cu 6,2 secunde faţă de prima parcurgere, câştigând a 5-a probă specială la ediţia din acest an a Raliului Clujului Star Lubricants powered by PMA. În urma sa şi a lui Sergiu, la 8 secunde, se clasau Sebastian cu Bogdan, şansa sibienilor de a mai avea o şansă la victorie dispersându-se. Cu victoria în „traistă”, liderii raliului nu au riscat nimic pe Power Stage, astfel victoria „Dealu Botii 2” a revenit echipajului Barbu-Iancu, în timp ce Gîrtofan cu Vraja au venit pe poziţia a 3-a, la numai 4 zecimi în faţa fraţilor Norbert şi Francesca Maior.
Astfel, Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2022 le-a adus lui Simone Tempestini şi Sergiu-Sebastian Itu a 5-a victorie din acest an, pilotul Napoca Rally Academy ajungând la 6 victorii clujene, exact numărul pe care îl deţine şi colegul său de echipă, Bogdan Marişca. După rezultatul de acasă, Simone şi Sergiu revin pe prima poziţie în clasamentul general al Campionatului Naţional de Raliuri Betano, acolo unde s-au aflat pentru ultima oară la capătul etapei harghitene. Pe poziţia secundă a podiumului clujean absolut au urcat Sebastian Barbu cu Bogdan Iancu, ale căror şanse de a deveni campioni scad substanţial. La primul său sezon complet cu o maşină de TOP, Andrei Gîrtofan şi Doru Vraja au terminat Raliul Clujului pe poziţia a treia la general, devenind totodată şi campioni naţionali absoluţi pe asfalt, un rezultat remarcabil însă nu programat pentru tânărul braşovean, care s-a prezentat la start cu un singur gând în acest sezon, acela de a se familiariza cu maşina şi de a încheia în TOP fiecare etapă.
Singuri în ierarhia maşinilor cu propulsie (2RWD) şi clasei RGT, Simone Tempestini şi Sergiu-Sebastian Itu sunt câştigătorii acestui sezon cu o etapă înainte de final. Şi de cealaltă parte, în clasamentul maşinilor cu tracţiune faţă, s-au decis campionii naţionali cu o etapă înainte de finalul sezonului, asta după ce fraţii Norbert şi Francesca Maior, au câştigat toate cele 8 probe speciale de la Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2022, într-o dominaţie absolută. Deşi tinerii braşoveni au anunţat că etapa clujeană a fost ultima prezenţă la start din acest sezon pentru ei, nu putem să nu-i remarcăm pentru ritmul fabulos cu care au încheiat ultima etapă de asfalt din acest an, locul 4 în clasamentul general. Propriu-zis, Norbert şi Francesca şi-au trecut în cont al doilea titlul de campioni naţionali ai categoriei 2FWD, după cel din 2020. Pe poziţia secundă a aceleiaşi categorii şi clase (RC4) s-au clasat Vlad Cosma şi Carmen Poenaru, respectiv Csongor Szabó cu Rareş Fetean, într-un podium exclusiv Peugeot 208 R2. Cel din urmă pilot, covăsneanul Szabó, a obţinut astfel prima victorie în clasamentul 208 R2 Cup, experimentatul pilot fiind urmat pe podium de Marius Sîncrăianu cu Alina Bianca Pop şi Bogdan Gheorghiu cu Adrian Flaviu Temeş.
După victoria clujeană în clasamentul clasei RC2, Sebastian Barbu şi Bogdan Iancu devin campioni matematici înaintea ultimei etape de la Braşov, cei doi fiind urmaţi pe podiumul de la Cluj de către Andrei Gîrtofan cu Doru Vraja şi Adrian Teslovan cu Vajk-Imre Cseh (Ford Fiesta R5).
Valentin Porcişteanu şi Dan Dobre (Mitsubishi Lancer Evo IX) au încheiat Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2022 cu victoria grupei N, victorie ce îi face campioni matematici înaintea ultimei etape a sezonului. Pe poziţia secundă au urcat Răzvan Nechifor cu Dorin Pulpea
(Subaru Impreza N14), în timp ce al treilea echipaj participant al aceluiaşi clasament, format din Emil Vincze şi Sorin Colceriu, nu a ajuns cu bine la sosire, după o ieşire în decor, care însă nu le-a afectat sub nicio formă sănătatea.
La primul sezon cu modelul Renault Clio Rally5, Constantin Tudose şi Teodor Gabriel Găină au devenit campioni naţionali în cadrul clasei RC5 şi a nou introdusei cupe monomarcă Clio Rally5 Challenge, cei doi fiind imbatabili în toate prezenţele la start din acest an, inclusiv Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2022. Pe poziţia secundă atât la clasă cât şi la cupă au fost urmaţi de vicecampionii acestui sezon al aceloraşi ierarhii – Mihai Dumitrescu cu Bogdan Niţescu, respectiv de singura prezenţă feminină de la volan la această etapă, Catherine Rădulescu cu Bogdan Minea.
Revenit la comenzile modelului Suzuki Swift Sport, Paul Popa a obţinut victoria ultimei etape de asfalt din acest sezon, alături de Tudor Mârza. Totuşi, rezultatul din această etapă nu-i mai poate aduce acestuia niciun titlu de campion sau vicecampion, întrucât sibianul a absentat de la Iaşi, iar la Sibiu şi Bacău a participat cu o altă maşină. Simpla prezenţă la start a lui David Tarţa şi Mihai Sandu era suficientă pentru a-şi adjudeca titlul cupei monomarcă Swift Cup şi a clasei RC5N, însă cei doi nu s-au mulţumit cu atât şi au obţinut poziţia secundă la finalul etapei clujene, în ambele ierarhii. Practic, cei doi încheie un nou sezon de excepţie, după ce în sezonul precedent deveneau campioni naţionali la Juniori. Locul 3 la RC5N şi Swift Cup a fost obţinut de Andrei Gheorghiu şi Andrei Brezoszki, cei doi devenind astfel campioni în ierarhia Debutanţilor aceleiaşi cupe monomarcă, după victoria de la Cluj, loc în care au fost urmaţi pe podium de proaspătul debutant Bogdan Duma cu Ovidiu Zaberca, respectiv Radu Lambrino şi Andrei Aiţculesei, reveniţi la startul raliului unde debutau, cu mai puţin noroc, în 2021.
Pentru a doua oară pe probele clujene, Tibor Sziklai şi Krisztián Kertész (Mitsubishi Lancer Evo VII), singurii stranieri prezenţi la startul acestei ediţii a Raliului Clujului Star Lubricants powered by PMA, au obţinut victoria clasei NAT11, fiind urmaţi pe podium de Claudiu Erhan cu Dumitru Gheorghe (Mitsubishi Lancer Evo IX) şi clujenii Bogdan Moldovan cu Dan Nicoschi (Ford Fiesta Proto). Tot în clasamentul grupei H, dar dedicat automobilelor cu tracţiune pe o singură punte, Elisei Groza şi Adrian Morariu (Honda Civic) au obţinut victoria clasei NAT12, podiumul fiind completat de clujenii Andrei Fărăgău cu Radu Dan Popovici (Renault Clio Sport) şi Florin Petrişor, un alt pilot clujean, alături de Alin Cosman, cu Renault-ul Megane.
Deşi titlul Cupei Dacia se putea decide la Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2022, prima zi de concurs i-a scos din cursă atât pe liderii la zi ai cupei, Sebastian Scîrlet cu Eduard Zamfirache, cei doi suferind o ieşire în decor cu 2 kilometri înaintea sosirii pe PS2, dar şi pe Răzvan Ungureanu cu Emilia Olteanu, din motive tehnice pe ultima probă a zilei de sâmbătă. Nici Victor cu Mihai Supuran nu au ieşit mai bine din etapa clujeană, cei doi fiind nevoiţi să abandoneze duminică din postura de lideri, după ce motorul maşinii lor nu a mai vrut să pornească. Astfel, victoria le-a revenit sibienilor Dragoş Ghigolea şi Marius Popescu, urmaţi de Mircea Crişan şi Florin Vălenaş, respectiv aceiaşi Ungureanu cu Olteanu.
După victoria clujeană obţinută de Catherine Rădulescu şi Bogdan Minea în clasamentul Debutanţilor CNRB, titlul naţional se decide la Braşov între ei şi ocupanţii poziţiei secunde de la Cluj, Andrei Gheorghiu şi Andrei Brezoszki. A treia poziţie în acelaşi clasament a fost ocupată de cel mai tânăr pilot prezent la startul acestui raliu – Bogdan Duma alături de Ovidiu Zaberca, tânărul clujean obţinând şi Trofeul Laurenţiu Moldovan, dedicat celui mai tânăr pilot prezent. După abandonul din prima zi, Cristi Sugár şi Vlad Colceriu au pierdut şansa de a deveni campioni la juniori, astfel, datorită victoriei lui Jean Tatu Jr şi Gabriel Lazăr, aceştia devin campioni matematici înaintea ultimei etape. Podiumul juniorilor de la Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2022 a fost completat de echipajele Tudose-Găină, respectiv Mihnea Hanea cu Levente Csegzy.
Şi în acest sezon, echipa Napoca Rally Academy a demonstrat eficacitate şi unitate, câştigând titlul naţional la echipe, în timp ce, Omega Rally Team, la primul sezon constituit, a obţinut a doua poziţie.
Contând ca ultima etapă de asfalt a sezonului, Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2022 a fost câştigat în această ierarhie de Simone Tempestini şi Sergiu-Sebastian Itu, urmaţi de Andrei Gîrtofan cu Doru Vraja şi Adrian Teslovan cu Vajk-Imre Cseh.
Din nou, Dorin Alexandrescu şi Andrei Moţescu au demonstrat cu bătrânul Volkswagen Golf I GTI mai poate fi competitiv şi rapid, cei doi câştigând pentru a doua oară consecutiv Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA în clasamentul OPEN al Campionatului Naţional de Raliuri pentru Vehicule Istorice Betano, devenind campioni naţionali absoluţi şi în acest an. Poziţia secundă a clasamentul OPEN a fost obţinută de Cătălin-Cedric Ghigea cu Călin Fărăgău (Alfa Romeo GTV TurboDelta), respectiv Marius Băltăţeanu cu Bogdan Bărbatu (Toyota Celica). Alexandrescu cu Moţescu s-au impus şi la categoria I1, fiind urmaţi acolo de aceeaşi Ghigea cu Fărăgău, respectiv mureşenii Levente Kovács cu Alexandru Neumann şi al lor Ford Escort RS200 MKII. Băltăţeanu cu Bărbatu s-au impus la I2, fiind urmaţi de Botond Balázs cu Alexandru Şimon (Lada VAZ), respectiv un alt echipaj mureşean – Dániel şi Andreea Turzai (Honda Civic CRX).
Nu doar campionii pe asfalt şi cei al claselor s-au decis la Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2022, ci şi cei absoluţi ai Campionatului Naţional de Rally2, acolo unde, graţie victoriei clujene, Cătălin Ienăşel şi Adrian Diaconescu (Mini Cooper S) sunt campionii sezonului la primul lor sezon competiţional. Pe poziţia secundă la general s-au clasat harghitenii Attila Jakab şi Hunor Sipos (Peugeot 208 R2), cei doi având şanse mari să devină vicecampioni la Braşov, respectiv de George Hobjilă şi Andrei Drancă (BMW E36). Titlul naţional s-a decis şi la A1, acolo unde, după victoria clujeană, Attila Jakab şi Hunor Sipos devin campioni la primul lor sezon competiţional, urmaţi pe poziţia secundă de două echipaje, István Gál cu Zsolt Bálint la egalitate cu vicecampionii clasei, clujenii Adrian şi Angela Tehei. Victoria clasei A2 şi totodată, supremaţia din acest sezon le
revine aceloraşi Ienăşel cu Diaconescu, urmaţi de botoşănenii Hobjilă şi Drancă, respectiv de Cătălin Bălteanu cu Marius Păsărel, la primul podium din carieră. Pe probele de casă, Alexandru Cornea şi Dorian Fazacaş s-au impus la clasa A3, în timp ce Dan Duma şi Sorin Oros i-au urmat pe podium.
Clubul Sportiv Savu Racing le mulţumeşte tuturor celor prezenţi la Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2022 – sportivi, mecanici, oameni de presă şi media, staff tehnic şi spectatori, pentru încununarea unei noi ediţii de succes. Promitem să ne ridicăm la aşteptările voastre şi în organizarea următoarelor ediţii.
Partenerii principali ai evenimentului sunt: Star Lubricants, distribuitor autorizat al produselor Mobil 1, PMA Invest, Logitrust Impact, Top Market, Parsa Beauty, Toyota Cluj-Napoca, CELOT, VIVO! Cluj-Napoca.
Parteneri: CERT Transilvania, Cluj Arena, AEA Medical, Engels Bistro, Cricova, A 24, Gerovital, Coca-Cola.
Partener safety: Safety.ro
Parteneri media: Radio Romania Cluj, ViaClujTV, RallyMax, Autoştiri.ro, Autorally, FanRally.ro, GP24.ro, 24auto.ro, Faclia, FireWeb.
Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2022 a fost organizat de C.S. Savu Racing din Cluj-Napoca, sub egida Federaţiei Române de Automobilism Sportiv şi a Ministerului Sportului, cu sprijinul Primăriei şi Consiliului Local al Municipiului Cluj-Napoca, Consiliului Judeţean Cluj, a Inspectoratului de Poliţie Judeţean Cluj – Brigada Rutieră Cluj, Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Avram Iancu” Cluj, Inspectoratului de Jandarmi Judeţean „Alexandru Vaida Voevod”, Serviciului Public Judeţean Salvamont – Salvaspeo Cluj.
Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.