Sub 1% din companiile din România cu cifră de afaceri mai mare de 1 milion de euro utilizează, în prezent, soluţii de prelucrare automată a facturilor, potrivit unei analize DigiSinergy, companie tech care dezvoltă soluţia InvOn, aplicaţie de procesare automată a facturilor. Procentajul tinde spre zero (~0.03%), dacă luăm în calcul toate firmele înregistrate în România, indiferent de valoarea business-ului.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

România se află foarte departe de statele dezvoltate, care au înţeles beneficiile unor astfel de soluţii şi au pus accent pe debirocratizarea instituţiilor şi companiilor şi pe creşterea cunoştinţelor digitale.

Nivelul foarte scăzut al competenţelor digitale, rezistenţa la schimbare şi birocraţia sunt principalii blockeri în adopţia soluţiilor digitale în automatizarea procesării facturilor în firmele locale, România fiind printre statele UE cu cele mai slabe performanţe privind integrarea tehnologiilor digitale în economia naţională, ocupând antepenultimul loc, potrivit Indicelui economiei şi societăţii digitale (DESI) elaborat de Comisia Europeană în 2020.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Accelerarea procesului de digitalizare din ultimii doi ani schimbă, însă, radical lucrurile şi în România. „Odată cu digitalizarea forţată în pandemie, preocuparea companiilor pentru integrarea tehnologiilor digitale a crescut exponenţial şi va continua să crească pe fondul valului contextual. Practic, pentru a rezista în business, firmele trebuie să fie cu un pas înaintea competiţiei, iar în contabilitate, unde resursa umană este extrem de importantă, dar şi limitativă, firmele specializate sau departamentele interne din companii nu pot scala în lipsa automatizării.

După experienţa ultimilor aproape 2 ani, ne aşteptăm ca adopţia soluţiilor de prelucrare automată a documentelor să ia amploare, datorită awareness-ului necesităţii de digitalizare, creşterii pieţei, dar şi pentru a suplini lipsa forţei de muncă în acest segment”, spune Natalia Lepădatu, cofondator DigiSinergy.

Roluri precum cele de operator de introducere date, ce presupun activităţi repetitive, dar pentru care profilul căutat impune angajaţilor studii superioare, îşi găsesc tot mai greu candidaţi. „Astfel, principalul declanşator pentru a stârni preocuparea companiilor pentru soluţiile de procesare automată a documentelor intervine odată cu nevoia de a angaja colegi pentru procesarea manuală a documentelor. Odată implementate, soluţiile de prelucrare automată a documentelor vor genera pentru companii economii anuale de până la 80% asociate acestui proces, însemnând zeci şi sute de mii de euro per companie, în funcţie de volumul documentelor procesate”.

Este şi cazul InvOn, soluţie dezvoltată de o echipă cu peste 20 de ani de experienţă în automatizarea proceselor, care procesează lunar 50.000 de facturi şi pentru care, reprezentanţii DigiSinergy estimează o creştere cu 50% a volumului lunar până la finalul anului în curs şi cu 300% până la finalul anului 2022, ajungând, astfel, la 150.000 de documente financiare procesate lunar.

InvOn este o soluţie bazată pe tehnologie de ultimă generaţie, de tip Robotic Process Automation care foloseşte inteligenţa artificială pentru procesarea automată a facturilor, prin recunoaşterea optică a caracterelor. InvOn prelucrează facturile de achiziţie şi vânzare primite pe hârtie, ca pdf-uri, transmise prin portal sau email, indiferent de numărul de pagini, de numărul de linii într-o factură sau forma acestora şi se integrează automat cu ERP, DMS, ECM etc. Aplicaţia InvOn poate citi informaţii atât din documente PDF native, cât şi din documente PDF scanate cu o calitate de scanare mai redusă, sau chiar fişiere de tip imagine.

În acelaşi timp, InvOn reduce timpul de procesare a facturilor cu până la 90%, are o viteză de procesare de până la 70 de facturi pe minut şi elimină între 95 şi 99% dintre erorile de operare.

La nivel general, în România, costul de procesare manuală a unei facturi în departamentele de contabilitate (interne sau în firme specializate) care nu integrează soluţii de automatizare variază între 1,5 lei şi 5 lei.

Investiţia în integrarea unei soluţii de procesare automată a facturilor se situează între 1.000 de euro – 2.000 de euro, în primul an, şi este amortizată în maximum 2 luni.

Majoritatea firmelor care automatizează în prezent procesarea facturilor sunt din industrii cu volume mari de facturi, precum retail, ecommerce, audit/contabilitate/financiar, automotive etc.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.