Studiile realizate recent de catre Asociatia Romana a Magazinelor Online au relevat faptul ca in anul 2016, aproximativ 6,8 milioane de romani au facut cumparaturi online si au cheltuit aproximativ 2 miliarde de euro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

 De aceea, nu este de mirare ca tot mai multi detinatori de business-uri din Romania au devenit constienti de potentialul acestui canal de promovare si de cat de important este sa apeleze la serviciile unei agentii de optimizare SEO pentru a-si rotunji veniturile provenite din comertul online.

Dat fiind ca procentul persoanelor care intra pe Internet si acceseaza Google este de peste 93%, vom aborda in acest articol subiectul importantei promovarii organice si a optimizarii SEO a continutului pentru acest motor de cautare, lider de piata in Romania.

Proprietarii de afaceri online sunt pusi in tema cu ce inseamna campaniile de Adwords, insa, cand vine vorba de “campaniile de SEO”, lucrurile devin ceva mai neclare pentru acestia.

Atunci cand vorbim de o campanie de Google Adwords, vorbim de sponsorizarea cuvintelor cheie de interes pentru publicul tinta al unei anumite afaceri. Acest demers a devenit din ce in ce mai facil pentru posesorii de business-uri online. Avand in vedere ca agentiile de PPC primesc noi clienti in fiecare luna, bugetele stabilite si concurenta sunt tot mai ridicate.

Am ales sa dezbatem acest subiect de mare interes pentru toti posesorii de business-uri online cu Ovidiu Joita,  unul dintre mai vechi experti de top din domeniul marketingului online din Romania.

“Concurenta in PPC (n.a.: pay per click, Google Adwords) este in continua crestere, iar bugetele de marketing online dedicate acestor servicii devin tot mai neclare”, ne impartaseste el. “Este din ce in ce mai greu ca pe perioada unui an sa ai o viziune clara asupra bugetului potrivit, deoarece numarul de campanii se afla pe o panta ascendenta si astfel creste si pretul unui click.”

Din ce in ce mai multe companii platesc anunturi pentru a fi vizibile in Google, ceea ce genereaza cresteri de pret per click, in cadrul fiecarei licitatii desfasurate in timp real pentru cuvinte sau secvente de cuvinte cheie folosite in cautari.

Din nefericire, numeroase companii pierd din vedere listarea organica pe care Google o realizeaza, listare care afiseaza site-urile “mai de incredere”. Acest factor sporit de incredere este dat de faptul ca Google ia in considerare recomandarile, relevanta site-urilor pentru utilizatori, vechimea lor, activitatea pe retele sociale etc.

“Internautii au invatat sa deosebeasca anunturile sponsorizate de cele organice. Increderea acestora in anunturile sponsorizate este in scadere, rezultatele mai relevante pentru ei fiind cele oferite de Google in mod organic. Asta nu inseamna ca Google va inceta vreodata sa dea cea mai mare importanta campaniilor platite sau ca ele vor disparea prea curand, aceasta fiind modalitatea prin care Google face profit. Multe persoane care activeaza in domeniul marketingului nu stiu prea multe lucruri despre marketingul online si despre tot ce este legat de el: de la canalele disponibile, la indicatori de eficienta si rate de conversie”, afirma Ovidiu Joita, care este si fondatorul agentiei de marketing online iAgency.ro.

“Majoritatea potentialilor nostri clienti privesc cu teama demersurile pe care noi le realizam, deoarece nu au o baza de cunostinte clare legate de marketingul online si nu stiu de ce beneficii pot avea parte folosind tactici eficiente de optimizare SEO. Unii dintre ei au avut o serie de experiente neplacute cu tot felul de agentii sau de freelanceri neexperimentati, care au urmarit doar castigul lor personal, fara sa le ofere acestora rezultatele dorite, o raportare clara sau explicatii cu privire la tacticile de marketing online folosite. Astazi, in 2017, activitatea de optimizare SEO este privita de multi posesori de afaceri online cu o oarecare neincredere, acest lucru datorandu-se serviciilor de slaba calitate oferite de catre unele agentii, dar si a informarii superficiale a celor care care solicita. Optimizarea SEO reprezinta acum o activitate complexa de marketing online ce presupune: site-uri bine realizate, atat din punct de vedere tehnic cat si din punct de vedere al continutului sau, articole de calitate scrise pe alte site-uri unde pot fi citite de publicul tinta, tactici de PR online si chiar video marketingul prin Youtube. Atunci cand avem primele intalniri cu clientii, le explicam detaliat acestora ce inseamna activitatea noastra si cum poate fi masurat succesul acestor servicii."

De asemenea, "activitatea de SEO, nu poate fi denumita “campanie”, deoarece ea trebuie realizata in mod constant, nu doar pe o anumita perioada de timp, daca se doreste ca site-ul sa fie cat mai bine clasat in Google. Este important ca rezultatele strategiei de optimizare SEO sa genereze profit. Aceasta activitate trebuie privita ca si alte servicii din online. Cu cat totul este realizat mai bine, cu rezultate vizibile si notabile, cu atat costurile sunt mai ridicate. Atunci cand iti doresti servicii de calitate, nu te poti astepta sa platesti la fel ca in cazul unor servicii de slaba calitate.  La iAgency.ro, noi luam afacerile online care au cativa vizitatori pe an si le oferim vizibilitate maxima. Toate business-urile online au nevoie de cat mai multi vizitatori, deoarece vizitatorii se pot transforma in clienti, iar cei mai buni clienti vin din Google”, a mai adaugat Ovidiu.

Se gaseste suficienta informatie despre marketingul online pe Internet, insa, de multe ori, sursa din care provine aceasta informatie este indoielnica sau contine greseli care pot crea confuzii. Daca nu ai cat de cat experienta in acest domeniu sau daca nu stii principiile de baza, este foarte greu sa realizezi care informatie este buna si care nu.  De aceea, este important ca atunci cand exista evenimente de profil in care poti afla chiar de la experti in domeniul marketingului online ce inseamna acesta si cum il poti folosi in avantajul tau, sa participi. Un astfel de eveniment este TeCOMM eCommerce Conference&Expo Bucuresti, aflat la cea de-a 10-a editie, ce va avea loc in perioada 26-27 aprilie, la hotelul Radisson Blue din Calea Victoriei.

Ovidiu Joita este unul dintre expertii de top din acest domeniul marketingului online si SEM. El va sustine un workshop de o ora pentru proprietarii de afaceri online in cadrul acestui eveniment. Nu rata aceasta ocazie si afla care sunt cele mai noi tendinte in marketingul online si ce trebuie sa faci pentru a avea succes!

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.