Anvelopele sunt elemente cheie din structura maşinii, care nu trebuie să fie neglijate de către proprietarul autoturismului. Acestea se încadrează, în esenţă, în categoria consumabilelor, însă caracteristicile lor sunt unele de complexitate ridicată şi trebuie îngrijite în mod adecvat. Din momentul în care deveniţi şofer, trebuie să acordaţi atenţie cauciucurilor cu care vă echipaţi maşina, iar acest lucru se traduce prin schimbarea la timp a acestora.
Multe sunt caracteristicile anvelopelor pe care trebuie să le descoperiţi dacă sunteţi şofer, în special tipurile de anvelope existente, rolul acestora, precum şi perioada recomandată când trebuie să montaţi fiecare tip de anvelope. Rămâneţi în continuare pentru mai multe detalii.
Câte tipuri de anvelope există?
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Dacă vă raportaţi la perioada din an când le utilizaţi, trebuie să ştiţi că există trei categorii de anvelope, mai exact anvelope de vara, anvelope de iarnă, precum şi cele all season. În mod cert, anotimpurile au condiţii meteo specifice şi necesită un alt tip de pneuri. De aceea, trebuie să vă asiguraţi că alegeţi articole de calitate, pe care le puteţi cu uşurinţă achiziţiona de la Anvelino, furnizor de renume în domeniul anvelopelor.
Cauciucurile de iarnă au fost realizate pentru a face faţă condiţiilor din sezonul rece, mai exact zăpadă, viscol, polei, pe când cele de vară presupun circularea pe drumuri uscate, dar şi umede, în anotimpul cald. Evident, acestea au o structură mai dură decât cele de iarnă, întrucât trebuie să reziste la temperaturi ridicate, uneori extreme, ale carosabilului.În schimb, cauciucurile all season sunt o alegere practică dacă doriţi să economisiţi timp, iar, de obicei, acestea sunt utilizate în zonele cu climat moderat, întrucât sunt concepute pentru a da randament pe tot parcursul anului.
În ceea ce priveşte montarea cauciucurilor de vară, situaţia se prezintă confuză pentru mulţi şoferi, întrucât nu există o dată reglementată prin lege. Recomandat este să montaţi acest tip de anvelope atunci când observaţi o anumită constantă în ceea ce priveşte temperaturile de afară. Dacă doriţi să verificaţi în ce stare se află cauciucurile maşinii dumneavoastră, este suficient să efectuaţi o vizită la cel mai apropiat service auto şi veţi afla răspunsul.
Indiferent că este vorba de cauciucuri de vara sau de iarnă, funcţia de frânare trebuie să fie omniprezentă, întrucât cele cu o adâncime potrivită a benzii de rulare pot permite o distanţă de frânare mai redusă, optimă. Este evident faptul că trebuie să le verificaţi în mod periodic şi să le oferiţi îngrijirea necesară, însă, dacă este cazul, acestea necesită să fie şi înlocuite.
Funcţiile principale ale cauciucurilor
Mai întâi de toate, rolul anvelopelor este de a garanta siguranţa şi stabilitatea autoturismului, indiferent de anotimp sau condiţiile meteo. De acestea depinde, implicit, confortul pasagerilor, iar în acest sens există câteva funcţii cruciale pe care le îndeplinesc aceste cauciucuri, pe care le aflaţi în cele ce urmează.
Prima funcţie pe care trebuie să o îndeplinească anvelopele este cea de aderenţă, mai exact în lipsa acestora roata simplă nu ar putea asigura deplasarea pe carosabil. Structura pneurilor a fost concepută pentru circulaţia pe mai multe tipuri de carosabil, iar aici includem materialul de calitate - cauciuc, precum şi elementele principale care au rolul de a dispersa apa de pe suprafaţa carosabilă - profilul şi canelurile.
Trecând mai departe, cauciucurile au rolul de absorbţie a şocurilor şi a vibraţiilor care apar în momentul impactului cu suprafeţe denivelate, protejând, astfel, suspensiile. Aceste elemente fiind protejate, este asigurat, bineînţeles, şi confortul pe care îl resimt pasagerii aflaţi în automobil.
Nu aţi comandat încă anvelope de vară? Veţi găsi oferte online, la anvelino.ro.
Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.