Există mulţi factori ce influenţează succesul unui business, iar experienţa utilizatorului cu produsele şi serviciile oferite este unul dintre cei mai importanţi. Acest factor determină, în fond, decizia unui client indecis de a alege produsele sau serviciile unei companii în detrimentul alteia.
Iată de ce experienţa utilizatorului are un rol esenţial în activitatea de business:
O experienţă pozitivă îi face pe clienţi să revină. De aceea, companiile mari au departamente întregi care se ocupă de aspecte ce ţin de ea: de la consultanţa anterioară achiziţiei, până la serviciile post-achiziţie. Dacă interacţiunea cu un produs sau serviciu este plăcută şi eficientă, există o probabilitate mai mare ca un client să devină loial brandului respectiv şi să-l recomande mai departe.
- Fidelizarea clienţilor. Acesta este un prim motiv pentru care experienţa utilizatorului ocupă un loc central în strategia de business. Eforturile unei companii de a creşte, adresându-se unor noi segmente de piaţă şi tipologii de potenţiali clienţi vor fi zadarnice dacă vechii clienţi pleacă. Astfel, fidelizarea devine unul dintre obiectivele unui business care doreşte să se extindă. O experienţă intuitivă şi plăcută poate creşte satisfacţia clienţilor, determinându-i să aibă o percepţie mai pozitivă asupra brandului în ansamblu, iar un client mulţumit este mai probabil să rămână şi să recomande produsele sau serviciile respective altor persoane.
- Diferenţierea în piaţă. Într-o piaţă competitivă, o experienţă superioară cu un produs sau serviciu constituie un factor distinctiv esenţial, care atrage clienţii spre un brand anume. Din fericire, există pachete de soluţii de business tot mai aplicate, precum cele oferite de Arggo, care pot ajuta o companie să devină mai eficientă, cu beneficii atât pentru clienţi, care se vor bucura de o calitate superioară a bunurilor sau serviciilor primite, cât şi pentru businessul în sine. Alegând aceste servicii, îţi vei putea reorienta resursele, umane şi financiare, spre îmbunătăţirea experienţei utilizatorilor.
- Reducerea retururilor. O experienţă neplăcută în utilizare va determina returnarea produsului, urmată, bineînţeles, de solicitarea restituirii preţului plătit. Prin aceasta, atât veniturile, cât şi reputaţia brandului, vor fi afectate. Pentru o companie, returul unui produs constituie o pierdere, iar dacă pierderea se multiplică mai mult decât este suportabil pentru acesta, prejudiciile pot fi ireparabile. Chiar dacă un produs sau un serviciu nu se va ridica la nivelul aşteptărilor consumatorului, acesta va fi mai îngăduitor cu businessul şi mai deschis spre compromis dacă se va simţi tratat cu grijă şi atenţie.
- Feedbackul poate fi transformat în îmbunătăţire continuă. O atenţie constantă la experienţa utilizatorului permite companiei să primească feedback direct de la clienţi, să identifice punctele slabe şi să îmbunătăţească produsele sau serviciile în consecinţă. În timp, acest proces va conduce nu doar la creşterea satisfacţiei pe care clienţii a căror sugestie a fost valorificată o vor simţi, ci şi la o calitate premium a serviciilor oferite, iar clienţii satisfăcuţi sunt mai dispuşi să vorbească despre experienţa lor pozitivă. Aceştia vor mai deschişi în a recomanda sau împărtăşi informaţii despre un brand sau un serviciu cu alţii, generând o formă eficientă de marketing viral.
Experienţa utilizatorului este, aşadar, un criteriu esenţial în alegerile potenţialilor clienţi şi care va influenţa în mod semnificativ succesul unui business. Companiile care investesc în îmbunătăţirea şi optimizarea experienţei utilizatorului au şanse mai mari de a construi relaţii durabile cu clienţii şi de a obţine succes pe termen lung în piaţă.
Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.