Piata saloanelor de infrumusetare a fost si este una dinamica, iar strategia de a avea o afacere de succes este direct proportionala cu factori deloc de neglijat. Total Pro Beauty va prezinta cateva elemente esentiale pentru a transforma un salon de infrumusetare de cartier intr-unul popular.
1. Cunoasteti zona
Desi este important sa tineti cont de tendintele globale, este la fel de important sa cunoasteti piata. Nu doriti sa cheltuiti foarte mult pentru angajarea personalului care stapaneste cele mai recente tendinte si care sa promoveze servicii foarte scumpe. Alegeti personalul care poate oferi servicii cat mai potrivite cererii zonei.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
2. Observati clientii
Ce veti spune daca un client va spune ca doreste un aspect nou, dar apoi nu mai revine? Unii oameni ezita sa-si exprime opiniile, asa ca trebuie sa le urmariti indeaproape. Cautati un limbaj non verbal sau expresii faciale usor de interpretat care sa reflecte o multumire - nemultumire sau pur si simplu ascultati clientul si in functie de atitudinea negativ sau pozitiva sa va dati seama daca este multumit sau nu. Foarte politicos puteti intreba daca este ceva ce ar schimba sau ar dori sa incerce.
3. Stabiliti o strategie de pret corecta
Cu siguranta nu doriti sa oferiti serviciile la cele mai mici preturi dar in acelasi timp doriti sa si aveti clienti la preturile practicate. Secretul este cu atat mai evident cu cat oferta devine echilibrata in ambele cazuri. Fie ca vorbim de epilarea cu ceara sau tratamente cosmetice, frizerie sau coafor, nu exista exceptie: un pret corect va fi mereu apreciat.
4. Oferiti alternative
Pe langa oferta serviciilor cat mai variate luati in considerare si alternativa de pret pentru acelasi serviciu.
5. Purtati negru
Ciudat, dar adevarat: clientii saloanelor de infrumusetare se simt mai confortabil atunci cand stilistul lor poarta negru. Poate, la un anumit nivel psihologic, ajuta la neutralizarea temerilor. Indiferent de motiv, functioneaza.
6. Creati un ambient primitor
Clientii dvs. cauta un salon profesionist cald si primitor. Un bun manager de salon se ingrijeste de orice problema fie tehnica sau estetica ce poate aparea. Nu neglijati detaliile chiar daca le considerati neinsemnate. Un client pretentios abia asteapta sa gaseasca acele detalii si sa vi le prezinte ca fiind “o bila neagra” data salonului de infrumusetare.
Controlul bugetului mai presus de orice in salonul de coafura
Un alt factor important in gestionarea cu succes a unui salon de coafura este pastrarea controlului asupra cheltuielilor dumneavoastra. Este deosebit de important sa va planificati cate produse la vanzare veti avea si cate pentru uzul zilnic. Este foarte important sa controlati un stoc tampon pentru produsele folosite del mai des. Astfel pe baza vanzarilor sau consumului lunii sau saptamanii trecute puteti sa va aprovizionati cu consumabilele uzuale plus un procent de 10-20% mai mult in ideea de a face fata unei potentiale cereri.
Chiar daca in Romania piata de beauty este atipica decat in restul Europei, un alt lucru important pe care trebuie sa-l tineti cont este numarul dvs. de angajati. In timp ce este uneori o idee buna sa ai stilisti care se specializeaza intr-o singura tehnica, este bine de pastrat legatura cu inca 2-3 colaboratori pe care sa te poti baza in situatii in care apare un volum mai mare de programari.
Suntem convinsi ca sfaturile noastre nu se pot opri aici chiar daca nu am atins decat o mica parte din ele, speram una destul de importanta. Pentru mai multe sugestii specifice nu ezitati sa ne contactati la www.tpb.ro sau telefonic la nr. 0785-228.009. Consultantii Total Pro Beauty va vor sta la dispozitie cu placere.
Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.