Consumatorii români de produse care încălzesc tutunul (Tobacco Heating Products – THP), precum glo, declară că percep o serie de beneficii la nivel fizic şi social odată cu trecerea de la fumat la produsele care încălzesc tutunul. Cel mai recent studiu IRES, derulat în prima jumătate a anului 2022, evidenţiază informaţii - cheie cu privire la percepţia consumatorilor români: conform respondenţilor, aceste produse au un impact mai puţin negativ asupra condiţiei fizice, lasă mai puţin miros neplăcut pe haine şi mâini, iar dantura le este mai puţin afectată.
Consumatorii români de glo au indicat îmbunătăţiri ale condiţiei fizice atunci când folosesc glo, faţă de atunci când fumau:
· 60% tuşesc mai puţin faţă de atunci când fumau;
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
· 55% dintre aceştia spun că utilizarea glo are un impact mai puţin negativ asupra condiţiei lor fizice, faţă de fumat;
· 72% spun că dinţii le sunt mai puţin afectaţi, faţă de atunci când fumau.
De asemenea, consumatorii glo au indicat beneficii sociale după trecerea la produsul BAT care încălzeşte tutunul:
· 96% dintre respondenţi au perceput mai puţin miros pe haine şi pe mâini;
· 97% au indicat un impact negativ redus asupra aerului din interior;
· 89% au indicat un gust mai puţin neplăcut rămas în gură, faţă de fumat;
· 95% au indicat mai puţină respiraţie urât mirositoare după trecerea la glo, în comparaţie cu fumatul.
Mai mult de jumătate (53%) dintre respondenţi spun că au renunţat complet la fumat după ce au trecut la un produs care încălzeşte tutunul, iar majoritatea utilizatorilor de THP care au renunţat complet la fumat au spus că au făcut acest lucru pentru a-şi îmbunătăţi condiţia fizică:
· 66% pentru că îşi doreau un stil de viaţă mai sănătos;
· 56% pentru că îşi doreau să reducă impactul asupra propriului organism.
Consumatorii îşi doresc produse satisfăcătoare cu risc redus, subliniază studiul IRES. Majoritatea consumatorilor (71%) care au renunţat complet la fumat după ce au trecut la produsul de încălzire a tutunului declară că au făcut acest lucru datorită potenţialului de risc redus, în timp ce 65% dintre utilizatori consideră aceste produse satisfăcătoare.
Consumatorii sunt dispuşi să caute alternative la fumat, arată rezultatele cercetării, iar o eventuală restricţie legislativă ar putea frâna rezultatele încurajatoare obţinute până în prezent. Astfel:
§ 49% dintre utilizatorii de glo ar folosi aceste produse mai puţin sau ar renunţa complet la ele în cazul în care aromele în consumabile ar fi interzise, iar
§ 28% dintre utilizatorii de glo ar reveni la fumatul de ţigări.
„Vocea consumatorilor este unul dintre cele mai relevante barometre în determinarea celor mai eficiente strategii pe termen lung de reducere a efectelor nocive ale fumatului. Fiecare consumator care renunţă la fumat şi trece la produsele cu risc redus* este un pas înainte în călătoria noastră către un viitor mai bun.
Rezultatele acestui studiu se adaugă volumului din ce în ce mai crescut de dovezi ştiinţifice care susţin glo ca o alternativă mai puţin riscantă** pentru fumătorii adulţi care nu ar renunţa la fumat. Toate acestea sunt instrumente relevante pentru o mai bună informare a consumatorilor şi autorităţilor de reglementare cu privire la potenţialul produselor care încălzesc tutunul în strategiile de reducere a efectelor nocive ale fumatului”, a declarat Ileana Dumitru, Director Juridic şi Relaţii Publice al Ariei Europa Centrală şi de Sud, BAT.
“Se poate spune ca THP este varianta mai soft a utilizării tutunului fără a fi afectate neapărat şi de asocierea negativă cu acest viciu. THP este mai acceptat social, oamenii se simt mai bine si prezintă avantajul utilizării în locuri în care tutunul tradiţional este interzis. Mult mai important este faptul că pare să fie un pas intermediar pentru renunţarea la fumat, din moment ce proporţia celor care renunţa complet la fumat este cu 50% mai mare decât a celor care ar reveni la ţigările tradiţionale în scenariul unor restricţii de utilizare a THP,” a menţionat Dan Jurcan, director de cercetare în cadrul Institutului IRES.
Studiul a fost realizat de IRES pentru BAT România, iar concluziile sale se bazează pe percepţiile unui eşantion reprezentativ de consumatori ai produselor care încălzesc tutunul şi care au renunţat total sau parţial la fumat. Respondenţilor li s-a cerut să compare utilizarea produselor care încălzesc tutunul cu fumatul, fiind recunoscut că arderea (spre deosebire de încălzirea) tutunului este cauza riscurilor asociate fumatului. Studiul a fost realizat de IRES în perioada 14 aprilie – 12 mai 2022, perioadă în care 848 de utilizatori au fost intervievaţi. Toţi respondenţii au folosit produsul care încălzeşte tutunul pentru o perioadă de cel puţin şase luni şi fumau de cel puţin un an înainte de a face tranziţia la produsul care încălzeşte tutunul - suficient timp pentru a percepe orice diferenţă. Echipa de cercetare a folosit metoda de colectare CATI (interviu telefonic asistat de calculator).
Ce sunt produsele cu risc redus**? Produsele cu vapori, cele care încălzesc tutunul şi produsele cu nicotină pentru uz oral sunt concepute pentru consumul fără ardere al tutunului - iar unele dintre acestea nici măcar nu conţin tutun. Este larg acceptat faptul că substanţele nocive eliberate prin arderea tutunului sunt cele care provoacă majoritatea afecţiunilor asociate fumatului. Pe de altă parte, este recunoscut că nicotina – desi creează dependenţă – nu este cauza principală a riscurilor pentru sănătate. Din acest motiv, produsele alternative cu nicotină au potenţialul de a juca un rol important în strategiile de reducere a efectelor nocive ale fumatului, oferind alternative fumătorilor care doresc să continue să consume nicotină şi care altfel nu ar renunţa la fumat. În România, peste 300.000 de fumători adulţi au adoptat deja glo, cel mai inovator produs BAT care încălzeşte tutunul.
Ce este reducerea riscurilor asociate fumatului? Este o strategie de sănătate publică care recunoaşte riscurile asociate fumatului şi îşi propune să minimizeze impactul fumatului asupra sănătăţii, încurajând acei fumători adulţi care altfel ar continua să fumeze să treacă complet la alternative fundamentate ştiinţific, mai puţin riscante.
Despre BAT la nivel global
BAT este o companie de top, cu mai multe categorii de bunuri de larg consum, al cărei obiectiv declarat este de a construi un viitor mai bun (A Better Tomorrow™) prin reducerea impactului asupra sănătăţii, ceea ce presupune angajamentul de a oferi consumatorilor adulţi o gamă variată de produse cu risc redus*.
Compania continuă să susţină clar că ţigările cauzează riscuri majore la adresa sănătăţii şi că singura modalitate prin care acestea pot fi evitate este renunţarea la fumat. BAT îi încurajează pe cei care continuă să fumeze să facă trecerea complet la alternativele cu risc redus dovedit ştiinţific*. Pentru a realiza acest lucru, BAT se transformă într-o afacere cu multiple categorii de bunuri de larg consum, centrată cu adevărat pe consumatori.
Obiectivul BAT este ca 50 de milioane de consumatori să aleagă produsele sale care nu ard până în 2030 şi de a genera venituri de 5 miliarde de lire sterline din noile categorii până în 2025. BAT şi-a stabilit o serie de obiective ambiţioase de sustenabilitate, inclusiv atingerea neutralităţii emisiilor de carbon pentru Scopurile 1 şi 2 până în 2030, eliminarea plasticului non-necesar de unică folosinţă şi utilizarea exclusiv de plastic reutilizabil, reciclabil sau compostabil pentru ambalajele sale până în 2025.
BAT are peste 52.000 de angajaţi şi operează în peste 175 de ţări. Grupul BAT a generat venituri de 12,87 de miliarde de lire sterline în prima jumătate a anului 2022 şi un profit din operaţiuni de 3,68 miliarde lire sterline.
Portofoliul strategic al companiei include mărcile sale globale de ţigarete şi o categorie tot mai largă de produse cu risc redus* din tutun şi nicotină, precum şi produse tradiţionale din tutun care nu ard. Acestea includ ţigări electronice, produse de încălzire a tutunului, produse moderne pentru uz oral, inclusiv produse cu nicotină pentru uz oral fără tutun, precum şi produse orale tradiţionale, cum ar fi snus şi snuff umed. În prima jumătate a anului 2022, BAT avea 20,4 milioane de consumatori de produse care nu ard tutunul, o creştere de 2,1 milioane faţă de anul precedent.
*glo este un produs cu risc redus destinat consumatorilor adulţi de produse din tutun şi nicotină
** Bazat pe dovezile existente şi presupunând o trecere completă de la fumat la aceste produse, care nu sunt lipsite de risc şi provoacă dependenţă.
Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.