Dacă lucrezi în departamentul de resurse umane al unei companii, probabil că ai de-a face cu bonurile de masă, un beneficiu acordat de angajatori angajaţilor lor, care le permite să cumpere alimente de la anumite magazine sau restaurante partenere. Bonurile de masă sunt o formă de stimulare a consumului, dar şi de sprijinire a veniturilor angajaţilor, care pot economisi astfel o parte din cheltuielile pentru hrană. Sunt oferite de majoritatea companiilor şi instituţiilor, astfel încât cu siguranţă îţi sunt şi ţie cunoscute.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Care sunt obligaţiile şi responsabilităţile tale în ceea ce priveşte acest beneficiu dacă lucrezi în HR? Iată câteva aspecte pe care ar trebui să le ai în vedere:

Cum se acordă bonurile de masă?

Bonurile de masă se acordă în baza unui contract colectiv de muncă sau a unui acord individual de muncă, în care se stabileşte valoarea, numărul şi frecvenţa acordării bonurilor de masă, iar angajatorul are obligaţia să asigure plata bonurilor de masă la termenele stabilite, să păstreze evidenţa bonurilor de masă acordate şi să informeze angajaţii despre condiţiile de utilizare. Ca angajat în departamentul de resurse umane, poate fi responsabilitatea ta să te ocupi de comunicarea cu emitenţii de tichete de masă. În principiu, fiecare companie alege să lucreze cu un anumit emitent, cum este de exemplu pluxee.ro, unde se pot găsi oferte pentru carduri de bonuri de masă pentru angajaţi.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Ce trebuie să ştii despre bonurile de masă ca angajat/ angajator?

Pentru angajatori:

  • Pot oferi un beneficiu suplimentar angajaţilor, care îi poate motiva şi fideliza.
  • Pot deduce cheltuielile cu bonurile de masă de la impozitul pe profit şi de la contribuţiile sociale.
  • Pot economisi costurile cu organizarea şi administrarea cantinei sau a serviciului de catering.
  • Condiţiile de acordare a bonurilor depind de legislaţia în vigoare.
  • Trebuie să suporte costurile cu achiziţionarea şi distribuirea bonurilor de masă, care pot fi variabile.
  • Trebuie să se asigure că bonurile de masă nu sunt folosite în alte scopuri decât cele prevăzute de lege şi să prevină orice fraudă sau abuz.

Pentru angajaţi:

  • Pot beneficia de un venit suplimentar, destinat alimentaţiei zilnice.
  • Pot alege ce, unde şi când să mănânce, în funcţie de preferinţele şi nevoile lor.
  • Pot economisi o parte din cheltuielile legate de hrană, care pot fi destul de mari.
  • Pot folosi bonurile de masă în reţelele vaste de magazine şi restaurante care au încheiat contracte cu emitenţii de bonuri de masă.
  • Nu pot schimba bonurile de masă pe bani.
  • Trebuie să folosească bonurile de masă în 12 luni de la data emiterii

În esenţă, bonurile de masă sunt un beneficiu apreciat de mulţi angajaţi, care îi ajută să îşi îmbunătăţească nivelul de trai şi să îşi diversifice alimentaţia. Ca angajat în departamentul de resurse umane, tu ai un rol important în gestionarea acestui beneficiu şi trebuie să cunoşti bine legislaţia, procedurile şi practicile legate de bonurile de masă.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.