Ministrul Educaţiei, Daniel David, susţine că profesorii buni trebuie să propună o regândire a modului în care este predată Matematica la liceu, arătând că se pot introduce mai multe ore la o materie dacă este nevoie şi dacă modelul este corect. ”Problema nu este de ore, problema este că modelul nu funcţionează”, afirmă el. Ministrul adaugă că şi Evaluarea Naţională ”poate va trebui analizată la un moment dat”. ”Eu nu aş avea o problemă cu modelul actual, eu nu am reflexul să vin să schimb lucrurile, totdeauna vreau să salvez lucrurile bune. Numai că, deocamdată, când mă uit la aceste rezultate, e clar că ne trebuie o altă arhitectură şi un alt model”, argumentează el.
Daniel David a fost întrebat, miercuri, la evenimentul de prezentare a rezultatelor Testului Naţional de Alfabetizare Matematică, dacă examenul de titularizare nu ar putea să devină flexibil.
”Pentru că, din tot ce am analizat până acum, feedback-urile pe care le-am primit, discuţiile pe care le-am cu oamenii, am acele prezentări în fiecare joi seara, ce să vă spun? Cea mai mare parte a comentariilor este legată de titularizare. Şi ştiu că este o problemă şi ştiu că este un sistem care este mai atipic, nu prea îl găseşti în alte ţări. În acelaşi timp este un sistem cu care noi ne-am obişnuit şi probabil că va trebui gândit. Cum? Nu ştiu încă. De aceea spuneam că vreau să fac această analiză, comparaţii între diverse ţări. Va trebui să venim cu un sistem care să întărească lucrurile bune pe care le avem acolo şi să deschidem porţile”, a afirmat Daniel David.
El a subliniat că nu se mai poate continua cu sistemul educaţional actual.
”Putem să ne certăm, putem să spunem: ne trebuie... Ce facem aici? Dăm mai multe ore de Matematică. Eu cred că, în sistemul actual,cu mai multe ore de Matematică nu câştigăm nimic. Ar trebui profesorii buni - şi sunt profesori foarte buni de matematică - ar trebui să vină să ne propună o regândire a modului în care facem Matematică la liceu. Dacă trebuie să dăm mai multe ore, dacă modelul e corect, dăm mai multe ore. Dar nu poţi să dai mai multe ore pe un model care până acum nu a funcţionat. Şi nu e vorba numai de Matematică, e vorba de Limbă şi comunicare, de Ştiinţe umaniste şi sociale. Problema nu este de ore, problema este că modelul nu funcţionează. Ne trebuie un alt model şi după aceea găsim şi ore, dacă suntem convinşi că modelul este un model bun”, a explicat Daniel David.
El a fost întrebat cum se poate schimba faptul că gimnaziul a fost transformat într-o goană pentru rezultate bune la Evaluarea Naţională, că elevii sunt ”dresaţi” să obţină note mari la evaluare, dar acest lucru nu înseamnă învăţare.
”Gândind sau regândind Evaluarea Naţională. Probabil, poate să fie unul dintre motivele, este doar ipoteză, nu am date pentru acest lucru, dar ca ipoteză s-ar putea ca rezultatul nostru la gimnaziu, la TIMSS (Tendinţe în Studiul Internaţional al Matematicii şi Ştiinţelor - n.r.), la Matematică să fie peste medie, pentru că Matematica este disciplină în Evaluarea Naţională de clasa a VIII-a şi atunci copiii învaţă, se focalizează pe Matematică, iar la Ştiinţe suntem sub medie. Poate îmi place Chimia, Biologia, dar o las mai moale la un moment dat când mă apropiu de clasa a VIII-a sau intru din a VII-a în a VIII-a şi mă pregătesc de Evaluarea Naţională. De aceea spuneam că şi Evaluarea Naţională poate va trebui analizată la un moment dat. Eu nu aş avea o problemă cu modelul actual, eu nu am reflexul să vin să schimb lucrurile, totdeauna vreau să salvez lucrurile bune. Numai că, deocamdată, când mă uit la aceste rezultate, e clar că ne trebuie o altă arhitectură şi un alt model”, a mai afirmat ministrul Educaţiei.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.