Facebook, deţinută de Meta Platforms, X, a lui Elon Musk, YouTube, parte a Google, şi alte companii tehnologice au convenit să facă mai mult pentru a aborda discursul instigator la ură online, conform unui cod de conduită actualizat, care va fi acum integrat în regulile tehnologice ale UE, a declarat luni Comisia Europeană, citată de Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Comisia Europeană, citată de Reuters.

Alţi semnatari ai codului voluntar instituit în mai 2016 sunt Dailymotion, Instagram, Jeuxvideo.com, LinkedIn, serviciile pentru consumatori găzduite de Microsoft, Snapchat, Rakuten Viber, TikTok şi Twitch.

”În Europa nu există loc pentru ura ilegală, fie offline, fie online. Salut angajamentul părţilor interesate faţă de un cod de conduită consolidat în temeiul Digital Services Act (DSA)”, a declarat comisarul UE pentru tehnologie Henna Virkkunen.

DSA cere companiilor de tehnologie să facă mai mult pentru a combate conţinutul ilegal şi dăunător de pe platformele lor. Conformitatea cu codul actualizat ar putea influenţa aplicarea legii de către autorităţile de reglementare, au spus oficialii UE.

Conform codului revizuit, companiile s-au angajat să permită entităţilor non-profit sau publice cu expertiză în discursul ilegal de ură să monitorizeze modul în care examinează notificările privind discursul instigator la ură şi să evalueze cel puţin două treimi din aceste notificări primite de la acestea în termen de 24 de ore.

Companiile vor lua, de asemenea, măsuri, cum ar fi utilizarea instrumentelor de detectare automată pentru a reduce discursul instigator la ură pe platformele lor şi vor furniza informaţii despre rolul sistemelor de recomandare şi raza organică şi algoritmică a conţinutului ilegal înainte de eliminarea acestuia. Ele vor prezenta date la nivel de ţară, defalcate în funcţie de clasificarea internă a discursului instigator la ură, cum ar fi rasa, etnia, religia, identitatea de gen sau orientarea sexuală.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.