Cel mai folosit motor de căutare din lume a implementat prima sa funcţie din zona realităţii augmentate, ce apare în apare în paginile cu rezultate în cazul anumitor căutări.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Aşa cum a anunţat în cadrul conferinţei I/O desfăşurate în luna mai, Google a implementat în cadrul propriului motor de căutare o primă facilitate care foloseşte realitatea augmentară pentru a aduce un element multimedia suplimentar în cadrul căutărilor.

Pentru început, realitatea augmentată este folosită doar în cazul căutărilor în limba engleză după anumite specii de animale, printre care câini şi pisici. Şi asta doar în propriul browser, Chrome.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

În cazul unei astfel de căutări, în pagina de rezultate apare o imagine animată a animalului respectiv, însoţită de un buton pe care care scrie “View in 3D”, care, evident, deschide un model tridimensional.

Partea de realitate augmentată, însă, intră în scenă abia după ce utilizatorul foloseşte un alt buton, "View in your space". Cu ajutorul camerei foto, o versiune animată a animalului va putea fi văzută în sufragerie sau în orice alt spaţiu.

Este exact aceeaşi abordare pe care Niantic a ales-o pentru celebrul joc Pokemon Go, în care, tot cu ajutorul camerei foto, monştrii descoperiţi erau vizualizaţi în mediul real, fie că era vorba de un colţ de stradă sau un restaurant.

În cazul Google, animalele augmentate sunt însoţite de sunetele caracteristice pe care acestea le emit şi realizează mişcări la fel de caracteristice - pisica îşi linge labele, câinele dă din coadă etc. Modelele pot fi mişcate, mutate şi redimensionate peste mediul real.

Animalele sunt doar un prim pas în zona realităţi augmentate pentru Google, care a anunţat că deja colaborează cu companii precum NASA, Volvo sau Samsung pentru a aduce în paginile de rezultate şi alte modele.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.