Ediţia cu numărul 15 a Campionatului Mondial de Esports va avea loc la Iaşi, în 2023. La această competiţie sunt aşteptaţi 1.200 de jucători din aproximativ 110 ţări.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Evenimentul a fost prezentat, miercuri, într-o conferinţă de presă, la care au participat, printre alţii, primarul municipiului, Mihai Chirica, şi preşedintele Federaţiei Internaţionale de Esports, Vlad Marinescu.

Edilul Iaşiului a declarat că, în ciuda faptului că Moldova a fost lăsată mult în urmă în ceea ce priveşte infrastructura, domeniul IT este unul foarte dinamic la Iaşi. El speră că organizarea Campioantului Mondial de Esports va duce la o bună vizibilitate a oraşului său şi la beneficii economice.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

"Moldova s-a calificat de fiecare dată ca regiunea cea mai săracă a României şi, din păcate, o multă perioadă de timp a stat şi în coada Europei unite din punct de vedere al veniturilor pe cap de locuitor. A venit un moment de schimbare decisiv în care am arătat că autostrada poate fi înlocuită de una virtuală. Iaşi a făcut primul pas în această direcţie şi, împreună cu mediul de afaceri ieşean, am reuşit să intrăm foarte rapid în topurile internaţionale privind rata de creştere a numărului de persoane care lucrează în domeniul IT, astfel încât, în 2019, înaintea pandemiei, Iaşiul era pe locul 2 la nivel european în ceea ce priveşte rata de creştere. Suntem într-o situaţie similară şi din perspectiva sportului. Iaşiul şi Moldova au cea mai săracă infrastructură sportivă din România, din păcate, şi una dintre cele mai slabe din această perspectivă la nivel european, dacă începem să numărăm săli de sport, stadioane reglementate, autorizate şi care pot găzdui campionate mondiale. Dar nimeni nu ne-a luat inteligenţa şi capacitatea de a exploata ceea ce ne este la îndemână, propria noastră resursă umană care poate fi pusă în slujba noilor modificări la nivel mondial, al globalizării şi în felul acesta ne-am arătat interesul pentru a organiza primul Campionat Mondial de Esports la nivelul unei autorităţi publice. Rolul este foarte clar, unul decisiv al autorităţii locale pentru a asigura resursa şi tot ceea ce însemană infrastructura pentru a organiza această competiţie. Mai mult decât atât, primăria trebuie să devină o unitate integratoare a sportului cu economia. Acest exemplu ne va aduce multă vizibilitate la nivel internaţional. Nu luptăm numai pentru oraşul nostru, ci şi pentru vizibilitatea României dintr-o altă perspectivă. Nu mai suntem în topurile olimpice ale sporturilor tradiţionale, din păcate, nu din cauza competitorilor noştri, ci din cauza noastră, dar putem intra în topurile internaţiale prin atacarea acestei laturi sportive noi, virtuale. Ne interesează şi perspectiva, să reuşim să aglutinăm cât mai multe companii la nivel internaţional, care să înceapă să creeze platforme informatice pentru această categorie de activităţi, pentru sportul electronic", a declarat Chirica. 

Preşedintele forului internaţional de specialitate, Vlad Marinescu, născut în România, dar crescut în SUA, a precizat că Federaţia Internaţioanlă de Esports doreşte, dincolo de organizarea acesui eveniment, dezvoltarea unor programe educaţionale la universitatea din Iaşi.

"A fost o mare onoare pentru mine să câştige oraşul Iaşi această competiţie de anul viitor, cea mai mare competiţie de Esports, campionatul mondial, după o luptă acerbă cu multe oraşe mari din lumea asta, interesate să fie organizatoare ale acestui eveniment. Congresul nostru, în Adunarea Generală, a votat pentru Iaşi şi îi mulţumim domnului primar pentru susţinere, sperăm să facem un eveniment fantastic de Esports la Iaşi. Esports este cea mai nouă şi cea mai dinamică comunitate de pe pământ. Esports nu este numai despre a juca virtual, sunt oamenii din spatele tehnologiei care joacă împreună şi socializăm într-o manieră modernă. Şi în timpul pandemiei am observat că folosirea tehnologiei a ajutat umanitatea să depăşească această teribilă încercare, ne-a ajutat să ne întâlnim prietenii, să socializăm digital şi bineînţeles să fim fericiţi. Acest eveniment este larg urmărit în lume, este o oportunitate pentru poporul român să arate capacităţile sale pe plan internaţional, să arate acest frumos oraş, cultura istorică şi cum putem uni aici întreaga lume pentru a sărbători acest sport, jocul virtual. În acelaşi timp, vreau să menţionez că nu este doar un simplu eveniment, este un vehicul, o platformă. În paralel, vom lucra să creăm un program universitar aici, la Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor. Am încheiat o înţelegere pentru mastere Esports, ceea ce înseamnă că, în afară de evenimentul sportiv, de fani şi de vizibiltate, de expunerea globală a oraşului, atargem atenţia studenţilor pentru a studia tehnologia Esports şi pentru profesiile de viitor. Cred că vom avea un eveniment fantastic la Iaşi. Anul acest avem Campionatul Mondial la Bali, nu e o destinaţie rea, deci ştacheta va fi ridicată foarte sus, dar sunt mai mult decât încrezător că împreună vom reuşi să arătăm lumii cultura, căldura poporului român, gastronomia românească şi că vom face un eveniment mare, care să promoveze unitatea şi să elimine graniţele din întreaga lume", a spus Marinescu.

În 2013, competiţia a avut loc la Bucureşti, cu 350 de participanţi, la Paris, în 2019, au fost înregistraţi aproximativ 500.000 de spectatori pe parcursul celor cinci zile de întreceri, iar la ediţia de anul trecut, din Israel, au participat 500 de jucători din 85 de ţări. Ediţia din acest an este programată în Bali, Indonezia, şi are premii totale de 500.000 de dolari, un record.

Industria jocurilor video în România include în prezent 125 de companii şi 6.000 de persoane care lucrează în domeniu, ceea ce plasează România în Top 5 în Uniunea Europeană din acest punct de vedere. România are aproximativ opt milioane de pasionaţi de jocuri pe calculator, iar la nivel global numărul de gamer-i se apropie de trei miliarde, în jurul cărora s-a dezvoltat o industrie de 175 de miliarde de dolari. Piaţa naţională în acest domeniu s-a dezvoltat în ultimii de ani, ajungând la 200 de milioane de euro. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.