Subsecretarul de stat în Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEC) Jean Badea a anunţat vineri, că 400.000 de elevi din trei milioane nu au acces la internet în locuinţele lor deoarece comunităţile în care trăiesc nu beneficiază de acest serviciu. El a menţionat că speră ca în doi ani toţi aceşti elevi să aibă acces la internet.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
 
Jean Badea a fost întrebat vineri, într-o conferinţă de presă, câţi copii nu au acces la internet. 
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum
“Aproximativ 400.000 de elevi la momentul acesta, din ultima evaluare, nu au acces la internet. Există o mobilitate mare în ceea ce priveşte accesul la tehnologie, în ceea ce priveşte accesul la internet pentru că zi de zi se întâmplă totuşi măsuri care să compenseze. Sunt comunităţi care achiziţionează în continuare tablete, sunt proiecte care se adresează lor, practic de la zi la zi situaţia se îmbunătăţeşte. Nu mulţumitor de bine, dar este o mobilitate în acest sens”, a transmis subsecretarul de stat în cadrul MEC. 
El a precizat că aceşti elevi nu au internet în locuinţele lor. 
“Nu au acces acasă. Este vorba de comunităţile care nu au acces la momentul acesta la internet. Din trei milioane de elevi. Ne interesează fiecare elev în parte şi un elev, dacă nu are, noi trebuie să susţinem măsuri inclusiv pentru un elev. Nu putem să spunem că sunt puţini elevi şi nu ar trebui să susţinem nişte măsuri pentru ei doar pentru că sunt mai puţini”, a explicat subsecretarul de stat. 
Întrebat când vor avea toţi elevii acces la internet, Jean Badea a afirmat: “Sper ca în doi ani, din discuţiile pe care le avem, în funcţie şi de prognoza pe care şi Ministerul Comunicaţiilor a făcut-o în doi ani vom avea internet în toate comunităţile. (...) Pentru a susţine procesul de educaţie, măsurile pe care le vizăm sunt acelea de a avea tehnologie şi infrastructură adecvată. Un telefon nu este potrivit pentru învăţarea pe termen lung în online. Conexiunile mai jos de 4G nu pot susţine învăţarea în format sincron. Targetul pe care ni l-am propus este ca fiecare elev să beneficieze de conexiune minim 4G în ideea în care să existe o viteză suficientă ca să poată participa inclusiv la lecţii sincron ca să poată accesa cum trebuie resursele, platformele educaţionale”. 
Jean Badea a menţionat că autorităţile ar putea acorda vouchere elevilor care nu îşi permit plata unui abonament la internet, care să acopere contravaloarea acestuia.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.