Peste 10% dintre şoferii români nu şi-au verificat maşinile la service de peste un an, în condiţiile în care 1,6% dintre ei preferă să-şi repare singuri maşina, iar 2% aleg mereu cele mai ieftine piese de schimb, arată un studiu efectuat de compania de cercetare de piaţă 4Service Group România.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Lipsa specialiştilor afectează direct afacerile service-urilor din România şi nu le ajută când vine vorba de imaginea pe care o au în ochii clienţilor, potrivit studiului. 

Astfel, aproape o treime dintre proprietarii de maşini au apelat la un service auto în ultimele 3-6 luni, în vreme ce mai mult de unul din 10 români nu a făcut nici măcar o verificare de mai mult de un an.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

”Când vine vorba de alegerea locului în care să-şi repare maşinile, 54,9% dintre români preferă service-urile autorizate. Pe locul doi urmează reprezentanţele auto, preferate de 26,7% dintre români, apoi service-urile mici, de cartier. Doar 1,6% dintre respondenţii studiului au declarat că mai degrabă încearcă să îşi repare singuri maşina, sau ajutaţi de prieteni, decât să meargă la service”, se arată în studiu.

Totodată, pentru mai mult de 58% dintre români, tarifele cântăresc greu în când aleg un service, în vreme ce 3% dintre proprietari spun că nu se uită la bani când vine vorba de calitatea lucrării şi siguranţă. În plus, aproape 6 din 10 români spun că aleg service-ul doar în funcţie de cât de mulţumiţi au fost de reparaţia anterioară. Timpul petrecut cu maşina în service contează mult pentru 44,7% dintre români şi foarte mult pentru 32,2% dintre ei, potrivit studiului. Mai mult de atât, contează şi renumele service-ului.

”Peste 45% dintre respondenţi au spus că aleg în funcţie de notorietatea service-ului auto, în vreme ce o treime dintre ei merg doar la cele mai cunoscute service-uri auto, sub motivul că notorietatea e dată în principal de calitatea lucrărilor şi numărul de clienţi mulţumiţi. Însă nici părerile altora nu sunt de neglijat. Astfel, aproape 7 din 10 români îşi întreabă prietenii, rudele sau colegii înainte de a face o programare în service”, se arată în studiu.

Proprietarii de autoturisme apelează şi la internet şi caută recenzii pe site-uri sau forumuri specializate. Astfel, 69% dintre aceştia au ţinut cont, măcar o dată, de părerea altor utilizatori de pe diferite platforme online, în timp ce 10,8% nu au încredere deloc în acestea.

”În privinţa pieselor de schimb, aproape trei sferturi dintre cei care au răspuns la cercetarea de marketing efectuată de 4Service România le preferă pe cele originale. Aproape un sfert dintre respondenţi aleg mereu piesele aftermarket, în vreme ce un procent de aproape 2% preferă cele mai ieftine piese de schimb”, se arată în studiu.

În privinţa programărilor, jumătate dintre respondenţi au declarat că li s-a propus un interval flexibil pentru a duce maşina la service. Totodată, 8 din 10 clienţi au declarat că durata reparaţiei s-a încadrat în termenul estimat iniţial, neexistând întârzieri. Însă, doar puţin peste 55% au primit din partea mecanicilor şi explicaţiile sau sfaturile necesare pentru ca problemele remediate să nu mai apară.

”Rugaţi să acorde o notă de la 1 la 5 pentru gradul de încredere pe care îl au în expertiza şi profesionalismul mecanicilor auto, 27,3% dintre ei au dat nota maximă, 5, în vreme ce marea majoritate, de 51,4% au acordat nota 4. Doar 5% dintre respondenţi nu cred că mecanicii auto la care au apelat se pricep la ceea ce trebuie făcut”, se arată în comunicat.

Referitor la eforturile service-urilor de fidelizare a clienţilor, studiul a identificat mai multe deficienţe. Astfel, un procent de 77,3% dintre respondenţi nu au mai fost contactaţi după efectuarea unei reparaţii.

”Deşi aproape 6 din 10 clienţi ai service-urilor au primit şi propuneri pentru efectuarea unor servici adiţionale, precum revizii, verificări suplimentare ale lichidelor, sistemelor de siguranţă sau pentru iarnă, numai 4,7% dintre ei au primit şi oferte de fidelizare”, se arată în studiu.

Studiul a fost efectuat de compania de market research 4Service Group România, în luna ianuarie, pe un eşantion de 525 de respondenţi.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.