Peste 12.000 de apeluri referitoare la coronavirus au fost făcute, în perioada 25 februarie - 18 martie, la numărul unic de urgenţă 112, reprezentanţii STS precizând că, în foarte multe cazuri, oameni au sunat pentru informaţii, fără a avea urgenţe reale. Printre întrebările primite de operatorii STS au fost unele referitoare la mersul trenurilor, programul Poştei sau al băncilor, dar şi privind "învoirea" din izolarea la domiciliu, lipsa mâncării pentru pisică sau dacă o persoană are voie să cheme zugravii, în timpul stării de urgenţă.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, ca administrator al Serviciului de urgenţă, face apel la cetăţeni să sune la 112 doar pentru urgenţe, iar pentru a solicita informaţii despre noul coronavirus să apeleze linia Telverde -0800.800.358 (0800.800.FLU). STS precizează că a luat toate măsurile pentru a asigura preluarea 24/7 a apelurilor, chiar şi în condiţii de supraaglomerare.

Conform unui comunicat de presă transmis, vineri, de STS, în perioada 25 februarie – 18 martie, operatorii au preluat peste 12.000 de apeluri referitoare la virusul COVID-19. În foarte multe cazuri, cetăţenii au sunat la numărul unic de urgenţă 112 pentru a afla informaţii despre coronavirus, fără a avea urgenţe reale.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

"Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a luat măsuri suplimentare privind preluarea apelurilor la 112 pe problematica noului coronavirus. Modul de lucru în situaţia în care se primeşte un apel referitor la COVID-19 este adaptat la situaţia prezentată de apelant. Astfel, apelurile prin care cetăţenii raportează simptome specifice sunt direcţionate către agenţiile cu competenţe medicale, cele privind persoane care nu respectă regimul de autoizolare/carantină stabilit de autorităţi sunt direcţionate către Poliţie, iar pentru cele de informare apelanţii sunt sfătuiţi să sune la numărul de telefon TelVerde- 0800.800.358", arată STS.

Sursa citată aminteşte că apelarea abuzivă, falsă sau pentru a face glume la numărul 112 se sancţionează cu amendă în cuantum de până la 5.000 de lei. Constatarea contravenţiilor şi aplicarea amenzilor se fac de către personalul Ministerului Afacerilor Interne.

De asemenea, STS a prezentat mai multe situaţii în care cetăţenii au apelat numărul unic de urgenţă 112 pentru a adresa întrebări despre coronavirus, fără a avea urgenţe reale:

"1. Un apelant al numărului 112 a dorit să afle dacă "mai merg trenurile” şi dacă "poate merge în alt oraş?”;

2. Un apelant a sunat la numărul de urgenţă pentru a întreba dacă „este deschisă poşta”;

3. O persoană a dorit să afle dacă poate merge „luni la bancă”, având în vedere declararea stării de urgenţă;

4. O persoană a sunat la 112 să anunţe că „un văr a venit din Italia şi este bolnav de coronavirus”, apoi a închis imediat telefonul. La reapelarea operatorului STS,persoana a recunoscut că „se joacă fiindcă este şmecher”;

5. Un apelant fumător, aflat în izolare, a sesizat la numărul de urgenţă că nu mai are ţigări şi vrea ca cineva să meargă să îi ducă la domiciliu;

6. Supărat că a fost părăsit de concubină, un cetăţean a anunţat că femeia „s-a întors acum 2 zile din Italia şi are febră”;

7. Un bărbat a sunat la 112 pentru a afla ce restricţii sunt „pentru că urmează să fac nuntă”.

8. O persoană aflată în carantină la domiciliu a întrebat la 112 dacă poate ieşi 2-3 minute în faţa blocului;

9. Mai mulţi apelanţi au sunat să anunţe lipsa banilor sau a hranei;

10. Un cetăţean a dorit să ştie dacă „se fac teste la domiciliu” pentru că şi el doreşte un astfel de test;

11.  O femeie a anunţat că a venit din Franţa un bărbat „clandestin cu o maşină”. Deşi bărbatul respectiv nu a părăsit locuinţa, femeia era revoltată "de ce nu a fost sechestrat la vamă?”;

12. O persoană a sesizat la 112 că este ţinută abuziv în casă din cauza coronavirusului şi nu are mâncare pentru pisică. Aceasta a ameninţat că va lua legătura cu televiziunile pentru a semnala acest abuz;

13. O persoană aflată în izolare la domiciliu, venită din Belgia, a sunat la 112 să solicite o zi de învoire pentru a merge într-o altă localitate unde trebuia să semneze un contract;

14. Un apelant a sunat să afle în ce condiţii poate să organizeze o pomană cu mai multe persoane, ca urmare a unui deces în familie;

15. O persoană a dorit să afle de unde poate obţine o adeverinţă prin care să se ateste faptul că nu este confirmată cu coronavirus;

16.  O doamnă a dorit să afle dacă este obligatorie carantina în situaţia în care soţul ei vrea să plece în Olanda şi să se întoarcă în România;

17. Un angajat al unei spălătorii autoa întrebat la 112 dacă are dreptul să nu vină la serviciu pe durata stării de urgenţă;

18. Un cetăţean a sunt să întrebe: „De ce nu închid toate fabricile? Că unii colegi nu vor să recunoască faptul că li s-au întors rudele din străinătate”;

19. Un bărbat a întrebat dacă „are voie vecinul să cheme zugravii să zugrăvească, având în vedere că e situaţie de urgenţă?”;

20. O persoană a sunat la 112 să întrebe dacă „izolarea unui membru implică izolarea familiei” sau „Eu rămân în izolare, dar soţia se poate duce la cumpărături?”."

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.