Cele peste 10.000 de locuri de parcare publice din Braşov vor fi preluate în administrare de municipalitate, după ce contractul de concesiune, despre care primarul Allen Coliban afirmă că este "păgubos pentru braşoveni, primit moştenire de la fosta administraţie pentru următorii 10 ani", a fost reziliat. Propunerea de reziliere, votată joi de consilierii locali, a venit după încălcarea mai multor prevederi contractuale de către firma care preluase administrarea locurilor de parcare.
"S-au împlinit şase luni de când contractul de concesionare a intrat în vigoare şi în perioada aceasta angajaţii Primăriei Braşov împreună cu Poliţia Locală au desfăşurat mai multe controale şi mai multe acţiuni de verificare a conformităţii prestării serviciilor. Din păcate, am identificat un număr de cel puţin opt capitole importante care constituie motive de reziliere directă a acestui contract, printre ele fiind felul în care s-au făcut campaniile de informare, partea de relaţionare cu clienţii şi felul în care se răspunde solicitărilor sau reclamaţiilor primite din partea clienţilor, dar şi probleme care ţin de implementarea acestui sistem de informare a populaţiei. Toate sunt prinse în articolele 9 şi 10 ale contractului şi constituie motive de reziliere. Este primul pas spre a oferi un serviciu de calitate braşovenilor, serviciul urmând ca după cele trei zile necesare predării şi primirii aparatelor să fie operat de către Primăria Municipiului Braşov", a susţinut Coliban.
Iniţial, reprezentanţii municipalităţii au identificat 19 obligaţii pe care concesionarul nu şi le-a îndeplinit, dar P&P SRL a făcut dovada îndeplinirii a 11.
"În abordarea acestui contract, pentru că am ajuns la şase luni de la semnarea lui, primul pas a fost să notificăm concesionarul, să-i dăm posibilitatea să facă dovada îndeplinirii obligaţiilor din caietul de sarcini pe care şi le-a asumat prin oferta tehnică, preluată ulterior în contractul de delegare. În data de 13 aprilie am notificat concesionarul, i-am pus în vedere să facă dovada îndeplinirii a 19 obligaţii. Dintre acestea, pentru 11 concesionarul a făcut dovada îndeplinirii, însă pentru 8 dintre ele nu a prezentat dovezi concludente, suficiente, astfel încât să se poată ajunge la concluzia că şi-ar fi îndeplinit şi aceste obligaţii. În paralel, cu ajutorul Poliţiei Locale, în perioada 28 ianuarie – 14 aprilie 2021, au fost desfăşurate acţiuni de control finalizate prin încheierea unor note de constatare, iar reprezentanţii poliţiei locale au constatat aceleaşi lucruri pe care le-am constatat şi noi analizând documentele depuse de P&P”, a explicat avocatul Primăriei, Georgiana Trandafir.
Prevederile contractuale pe care concesionarul nu le-a îndeplinit sunt obligaţia privind realizarea unei campanii de informare; obligaţia privind punerea la dispoziţie a unui punct de relaţii cu publicul şi a unei linii telefonice disponibile 24/24; obligaţia privind condiţiile pe care tichetele de parcare trebuie să le îndeplinească; obligaţia asumată în oferta tehnică depuse de Concesionar (pct. 2.3) referitoare la interfeţele aplicaţiei disponibile prin telefonul mobil pentru limbile germană, franceză şi italiană, pentru care oferta concesionarului a fost punctată suplimentar; obligaţia din contractul de delegare de a instala în fiecare parcare de panouri informative care să conţină tarifele de taxare, orarul de funcţionare, instrucţiuni privind metoda de încasare a taxei; obligaţia concesionarului de a menţine locurile de parcare în condiţii salubre şi de a asigura deszăpezirea acestora; obligaţia de a deţine suficienţi salariaţi, astfel încât să fie acoperită întreaga suprafaţă concesionată şi obligaţia de a instala panouri "P cu plată”.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.