Primăria Sectorului 4 din Bucureşti anunţă că miercuri începe montarea noilor sisteme suplimentare de semnalizare a înălţimii maxime admise de 3,5 metri pentru circulaţia vehiculelor prin Pasajul Unirii. Astfel, vor fi instalate noi porţi de presemnalizare, cu senzori de măsurare a înălţimii, camere video şi panouri informative, dar şi noi porţi de gabarit.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Începând de mâine, 08 martie a.c., constructorii demarează lucrările de montare a noilor sisteme suplimentare de semnalizare şi avertizare în privinţa regimului de înălţime maxim admis de 3,5 metri, pentru circulaţia vehiculelor prin Pasajul Unirii. Primele astfel de lucrări se vor realiza pe axul drumului şi vor consta în reconfigurarea zonei mediane a bulevardului Dimitrie Cantemir. Mai exact, pentru început, între sensurile de circulaţie va fi construit un scuar cu o lăţime de aproximativ 1 metru, ce va avea dublu rol. Pe de-o parte, va separa fluxurile de trafic, iar pe de altă parte, va susţine fundaţiile noilor porţi de semnalizare, precum şi a celei de gabarit”, a arătat Primăria Sectorului 4, într-un comunicat de presă.

În perioada lucrărilor, traficul la intrarea şi în interiorul pasajulului va fi restricţionat parţial, pe una dintre cele două benzi de circulaţie, în ambele sensuri de mers. 

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Conform sursei citate, sistemele suplimentare sunt proiectate de specialişti ai Universităţii Tehnice de Construcţii Bucureşti şi ai Brigăzii de Poliţie Rutieră, cu zeci de ani de experienţă în domeniul semnalizării şi avertizării rutiere, şi avizate de Comisia Tehnică de Circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti.

Astfel, vor fi instalate noi porţi de presemnalizare a înălţimii maxime admise, corelate cu senzori electronici de măsurare a înălţimii, camere video şi cu panouri informative de tip LED; noi porţi de gabarit, corelate cu noua semnalistică de la sol (înfiinţare de noi scuaruri, benzi de circulaţie cu sisteme rezonatoare şi benzi de circulaţie speciale pentru scoaterea vehiculelor agabaritice din zona dedicată intrării în pasaj).

”Concret, în ceea ce priveşte sistemele ce vor fi implementate la intrarea în Pasajul Unirii de pe bulevardul Dimitrie Cantemir, prima poartă de presemnalizare va fi montată chiar în apropierea intersecţiei cu bulevardul Mărăşeşti, la aproximativ 160 de metri în faţa porţii de gabarit. Această construcţie va fi reprezentată de un cadru metalic de forma literei L întoarsă, va purta semne de limitare a înălţimii maxime admise, precum şi lanţuri atârnate până la 3,5 metri deasupra carosabilului, cu rol de avertizare sonoră de depăşire a gabaritului. Ca noutate, aceasta va avea în componenţă camere video şi senzori electronici de înregistrare a depăşirii de gabarit, care vor transmite informaţia către cea de-a doua poartă de presemnalizare, ce va fi montată la aproximativ 130 de metri înaintea porţii de gabarit. Poarta va avea, pe lângă semnele de limitare a înălţimii, panouri electronice de informare, pe care va fi afişat numărul de înmatriculare al vehiculului cu înălţimea mai mare de 3,5 metri, precum şi traseul de urmat de către acesta pentru a ieşi de pe benzile de intrare în pasaj”, au menţionat reprezentanţii Primăriei.

După primele două porţi, va fi montată încă una, cu acelaşi rol de atenţionare în privinţa limitării de înălţime, dotată cu lanţuri, camere video şi senzori, care vor transmite informaţii referitoare la depăşirea înălţimii maxime admise către noua poartă de gabarit, ce va fi montată înainte de intrarea în tunelul rutier. 

”Construită din metal, cu rolul fundamental de a opri orice vehicul cu o înălţime mai are de 3,5 metri, aceasta va avea, pe lângă indicatoarele clasice cu inscripţia limitei de înălţime, panouri de afişaj electronic şi semafoare inteligente, care, în baza informaţiilor transmise de senzorii porţilor de presemnalizare, vor afişa culoarea roşie timp de 10 secunde, la detectarea unei depăşiri de gabarit. În acest interval, şoferul vehiculului agabaritic va fi avertizat vizual prin intermediul panourilor de tip led să nu-şi continue drumul şi să utilizeze banda dedicată ieşirii din zona aferentă intrării în pasaj. Dacă şoferul nu se conformează, vehiculul se va opri propriu zis în poarta de gabarit!”, a mai arătat sursa citată.

Cât priveşte sensul de intrare în Pasajul Unirii dinspre Piaţa Universităţii către bulevardul Dimitrie Cantemir, pe lângă poarta de gabarit, vor fi montate două porţi de presemnalizare a înălţimii maxime admise, similare.

”Foarte important de precizat este faptul că sistemul electronic de panouri de avertizare şi semafoare ce va fi montat la cele două intrări în pasaj, va putea fi folosit şi în cazul unor eventuale situaţii de urgenţă apărute în interiorul tunelului rutier (incendii, inundaţii, accidente etc). Totodată, asigurăm participanţii la trafic că echipa de specialişti a Sectorului 4 al Municipiului Bucureşti va depune în mod responsabil, în permanenţă, toate eforturile pentru a creşte gradul de siguranţă în exploatarea acestor lucrări de infrastructură. Pentru evitarea oricăror situaţii neplăcute, conducătorii auto sunt rugaţi să circule cu prudenţă şi să respecte întocmai semnalizările rutiere şi indicaţiile agenţilor de poliţie”, au transmis reprezentanţii Primăriei.

Pasajul Unirii a fost redeschis la începutul lui septembrie 2022, după o investiţie de 12 milioane de euro.
 
”Pasajul rutier Unirii, cu o lungime de aproximativ 900 de metri, a devenit cel mai sigur tunel rutier, din punct de vedere al infrastructurii din România, dar şi cel mai tehnologizat din ţară”, anunţa la acel moment Primăria Sectorului 4.

La câteva zile de la inaugurare, un şofer turc a fost amendat de poliţişti după ce a vrut să intre cu TIR-ul în Pasajul Unirii, fără a respecta limita de înălţime, şi a rupt poarta metalică montată înainte de intrarea în pasaj.

În 21 septembrie, un camion a rămas blocat în Pasajul Unirii după ce şoferul a ignorat limitatorul de înălţime şi a forţat trecerea prin tunel, astfel că plafonul a fost deteriorat. Pagubele vor fi stabilite de o comisie şi urmează să îi fie imputate şoferului, anunţa atunci Primăria Sectorului 4, care preciza şi că, de la redeschiderea pasajului, cinci vehicule de mari dimensiuni au rămas blocate, fie în poarta gabaritică, fie în tunelul rutier.

În 23 decembrie 2022, un autocar cu turişti greci a lovit bara de presemnalizare de la intrarea în pasaj, o persoană decedând. Iniţial, peste 20 de persoane au fost transportate la spital. Ulterior, unii dintre cei aflaţi în autocar au anunţat că se vor adresa instanţei.

În ianuarie, o autoutilitară a rămas blocată în Pasajul Unirii. Şoferul a fost amendat cu 870 de lei întrucât autoutilitarea avea modificări neomologate, suprastructura metalică depăşind dimensiunile.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.