Primăria Capitalei va încheia acorduri-cadru pentru achiziţionarea de servicii de consultanţă şi asistenţă şi reprezentare juridică, potrivit unui proiect de hotărâre aprobat, miercuri, de consilierii generali.
Proiectul de hotărâre a fost aprobat în unanimitate.
Reprezentanţii primăriei spun că municipiul Bucureşti este parte în peste 7.000 de dosare aflate pe rolul instanţelor de judecată, în diverse stadii procesuale.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Iniţiatorii proiectului şi-au argumentat propunerea, explicând că există un volum de activitate foarte ridicat pentru îndelplinirea activităţilor de consultanţă şi asistenţă juridică, comparativ cu resursele umane disponibile, având în vedere că în cadrul Direcţiei Juridic din cadrul Primăriei Capitalei lucrează 74 de persoane, dintre care 52 sunt şi consilieri juridici (27 au atribuţii de asistenţă şi reprezentare în instanţă şi îşi desfăşoară activitatea la toate instanţele de pe raza muncipiului, 15 au atribuţii în vederea aplicării legilor proprietăţii, 10 sunt repartizaţi la Serviciul legislaţie şi avizări contracte).
„Volumul de muncă implicat de asistenţa şi/sau reprezentarea juridică în litigii în care municipiul Bucureşti este parte nu poate fi asigurat exclusiv din personalul propriu de specialitate juridică, iar instanţele de judecată adoptă uneori soluţii contradictorii cu privire la aceeaşi problemă juridică (...). Toate acestea pot avea un impact negativ şi consecinţele financiare deosebit de grave ca urmare a lipsei de consultanţă, asistenţă şi/sau reprezentare juridică de specialitate de care Municipiul Bucureşti trebuie să beneficieze”, se arată în expunerea de motive a proiectului de hotărâre.
Potrivit municipalităţii, serviciile de consultanţă vor viza acordarea serviciilor de asistenţă şi/sau reprezentare juridică în litigiile prezente sau viitoare, aflate pe rolul oricărei instanţe în care Capitala este parte, acordarea serviciilor juridice pentru redactarea de convocări la conciliere, redactarea de cereri în orice alte proceduri speciale, redactarea de acţiuni, întâmpinări, cereri reconvenţionale, de chemare în garanţie şi altele, acordarea de consultanţă pentru întocmirea documentelor necesare în vederea derulării unor proceduri de expropriere, precum şi alte servicii din domeniu.
Astfel, vor fi puşi la dispoziţia municipalităţii avocaţi la care se va apela atunci când va exista volum mare de activitate juridică sau atunci când complexitatea unei cauze necesită implicare specializată.
Decontarea cheltuielilor pentru aceste activităţi se va face din bugetul propriu al Capitalei.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.