Aproape 26.000 de camioane au tranzitat, în doar patru zile, punctele de trecere a frontierei Nădlac I, Nădlac II, Vărşand şi Borş, de la graniţa cu Ungaria, motiv pentru care începând de luni a fost mereu aglomeraţie şi s-au format coloane, deşi autorităţile precizează că s-a lucrat la capacitatea maximă a acestor puncte. Poliţia de Frontieră arată că infrastructura de la graniţă nu a fost modernizată de peste 20 de ani, în condiţiile în care traficul rutier a crescut cu 300 la sută.
Într-un comunicat de presă transmis vineri, Inspectoratul Teritorial al Poliţiei de Frontieră (ITPF) Oradea, care are în subordine toate punctele de trecere din judeţele Arad şi Bihor, arată că începând de luni a fost aglomeraţie aproape în permanenţă la graniţa cu Ungaria, în privinţa traficului greu.
Astfel, în patru zile, respectiv de luni până joi seară, punctele Nădlac I, Nădlac II, Vărşand şi Borş, unde se formaseră coloane de automarfare, au fost tranzitate de 25.750 de camioane, creşterea fiind semnificativă faţă de perioada anterioară. Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac II (autostrada pan-europeană) a fost cel mai tranzitat de camioane, pe aici trecând 11.400 de vehicule de mare tonaj.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”S-a lucrat şi se va lucra în continuare pe numărul maxim de benzi deschise (la Nădlac II – n.r.) pentru astfel de mijloace de transport, patru artere de control pe sensul de intrare în ţară şi patru artere de control pe cel de ieşire”, precizează ITPF Oradea.
La Borş, poliţiştii de frontieră au verificat aproximativ 10.000 de camioane, iar aici se lucrează pe trei benzi pe sensul de intrare şi trei pe sensul de ieşire.
Autorităţile de frontieră arată că în această perioadă este folosită la maximum capacitatea punctelor de trecere deschise pentru camioane.
”ITPF Oradea a făcut toate eforturile pentru suplimentarea cu tot personalul de care dispune la controlul documentelor de călătorie. Se lucrează la capacitatea maximă a infrastructurii punctelor de frontieră care, în majoritate, nu a mai fost modernizată de peste 20 ani, în condiţiile în care traficul a crescut de peste 300 la sută”, mai spune Inspectoratul Teritorial al Poliţiei de Frontieră Oradea.
Formalităţile de frontieră se efectuează în comun cu autorităţile ungare, astfel că numărul arterelor care pot fi deschise este limitat de numărul de poliţişti repartizaţi de către Poliţia Ungară. În baza protocoalelor bilaterale, România poate deschide doar liniile de control care sunt asigurate cu personal de autorităţile statului vecin.
Începând de luni, la graniţa cu Ungaria s-au format coloane de camioane ce au depăşit 15 kilometri, în cazul PTF Nădlac II.
Autorităţile de frontieră arătau că aglomeraţia este obişnuită începutului de săptămână, în condiţiile în care în weekend se adună camioane la graniţă pentru că Ungaria nu permite accesul acestora în zilele libere şi în sărbătorile legale. Totuşi, faţă de perioadele obişnuite, a mai apărut o problemă, respectiv numărul de automarfare ajunse la graniţă a fost mai mare, pentru că multe au venit din Bulgaria, unde au fost blocate săptămâna trecută din cauza zăpezii şi a unor restricţii impuse de autorităţi. Odată traficul reluat, numeroase camioane au traversat România în acelaşi timp, având ca destinaţie Spaţiul Schengen.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.