Nicuşor Dan a fost întrebat, marţi, într-o conferinţă de presă, despre şantierul liniei 5 de tramvai, unde lucrările au fost oprite întrucât constructorul nu a fost plătit.
”Foarte probabil vom avea o şedinţă de Consiliu General până la sfârşitul săptămânii viitoare, poate până la sfârşitul acestei luni, 31 iulie. Nu există vreo opoziţie de la niciun grup pentru a muta… În primul rând că noi avem banii, numai că legea nu ne permite, fără o hotărâre a Consiliului General, să mutăm bani de la o investiţie la o altă investiţie. Şi atunci ne trebuie o hotărâre de Consiliu General. Nu există nicio… bineînţeles, toate grupurile susţin mutarea de bani de pe alte linii de investiţii pe această investiţie, numai că sunt şi alte solicitări de rectificare şi de aia discuţia e puţin mai complexă, dar sunt foarte optimist că până la sfârşitul acestei luni sau cel târziu până la sfârşitul săptămânii viitoare o încheiem”, a afirmat primarul general al Capitalei.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Întrebat care este valoarea plăţii care se va face, Nicuşor Dan a explicat: ”Noi mai avem … tocmai că avem un buget dinamic. (…) Eu vreau să finalizăm această investiţie până la finalul acestui an şi constructorul zice că poate să o facă. Ea costă 140 de milioane de lei. Probabil că în momentul ăsta în rectificare o să punem ceva de genul 40 de milioane de lei pentru a plăti facturile deja făcute şi imediat următoare, pentru că există nişte proiecte pe fonduri europene pentru care o să semnăm acum, la sfârşitul lunii iulie, finanţarea continuării acestor proiecte, vorbim de termoficare şi vorbim de tramvaie, şi atunci o să intre în buget nişte bani care vor avea ca sursă fonduri europene şi care acum sunt prevăzuţi ca buget local şi în momentul acela o să facem o rectificare mult mai mare decât cea pe care o facem acum şi o să punem 140 de milioane de lei pentru linia 5”.
Întrebat, de asemenea, când se va întoarce constructorul pe şantierul Liniei 5, Nicuşor Dan a spus: ”Imediat ce îi plătim facturile pe care le are deja la noi”.
”Dacă noi avem şedinţa de Consiliu pe 31 iulie, până se comunică la prefect, până se fac toate formalităţile la Trezorerie, probabil că o să plătim undeva la 5-6 august, o să-i plătim facturile pe care ni le-a trimis deja, după care o să înceapă lucrările, o să şi factureze facturile pe care nu le-a emis ca să nu plătească TVA şi lucrurile să intre în normal”, a adăugat Dan.
Întrebat de ce s-a aşteptat până acum, în condiţiile în care există şi bani şi consens în CGMB, el a arătat: ”Pentru că avem şi alte subiecte pe care nu avem consens şi că nu e normal să facem câte o şedinţă de Consiliu General pentru fiecare rectificare”.
Liderul PNL Bucureşti, Sebastian Burduja, anunţa, în 9 iulie, după ce lucrările la linia 5 de tramvai s-au blocat pentru că Primăria Generală nu a mai făcut plăţile necesare, că a solicitat convocarea de îndată a unei şedinţe de consiliu general, pentru rezolvarea situaţiei. Burduja afirma că PNL Bucureşti va prezenta în perioada următoare un set de priorităţi, în care infrastructura de transport public verde, de mare capacitate, este în topul listei.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.