Corpul de Control al preşedintelui Consiliului Judeţean Iaşi, Costel Alexe, a descoperit mai multe nereguli la Şcoala Populară de Arte Iaşi, vizând atât achiziţiile publice, cât şi activitatea didactică. Astfel, au fost încheiate contracte pentru servicii de contabilitate cu încălcarea legislaţiei, iar procedura de achiziţie a fost iniţiată după semnarea acestora. Totodată, au fost înscrişi mai mulţi cursanţi decât era prevăzut, iar selecţia s-a făcut fără concurs.
Verificările la Şcoala Populară de Arte din Iaşi au fost făcute la solicitarea şefului CJ Iaşi, Costel Alexe, fiind analizată activitatea în perioada când la conducerea şcolii s-au aflat Traian Mocanu, Viorel Câtea şi Vlad Baba, ultimul preluând acest post în noiembrie 2020.
Potrivit conducerii CJ Iaşi, Corpul de Control a descoperit nereguli atât în ceea ce priveşte achiziţiile publice, cât şi în activitatea didactică.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Astfel, în raportul Corpului de Control se arată că, în 2019, au fost încheiate două contracte pentru servicii de contabilitate, ambele cu încălcarea legislaţiei în vigoare, respectiv fără utilizarea catalogului electronic pus la dispoziţie de SEAP, fără un referat de necesitate şi fără o valoare estimată. Raportul Corpului de Control menţionează că există suspiciuni cu privire la autenticitatea informaţiilor prezentate de expertul contabil, beneficiar al contractelor, în condiţiile în care, la sediul şcolii, nu a fost găsit exemplarul în original.
Contractul pentru servicii de contabilitate, în vigoare şi în prezent, a fost încheiat pe 84 de luni, din 2019 până în decembrie 2026, având o valoare de 663.600 de lei. Corpul de Control a stabilit că procedura de achiziţie a fost iniţiată prin SEAP la trei luni după ce contractul fusese deja semnat, iar durata acestuia depăşeşte exerciţiul bugetar şi valoarea creditelor bugetare aprobate.
În ceea ce priveşte activitatea didactică, s-au constatat şi în acest caz mai multe deficienţe.
În regulamentul de organizare şi funcţionare al instituţiei nu erau prevăzute atribuţiile compartimentelor şi nici normele didactice şi modul de organizare a activităţilor instructiv-educative, iar în plus lipseau planurile anuale de şcolarizare. Pe lângă acestea, au fost înscrişi mai mulţi cursanţi decât numărul standard pentru o normă didactică, selecţia s-a făcut fără un concurs de admitere, iar ulterior nu s-au încheiat contracte educaţionale.
"I-am solicitat managerului Vlad Baba să rezolve cât mai repede problemele identificate de Corpul de Control, pentru ca activitatea şcolii să fie transparentă şi să intre în legalitate. Departamentul Juridic al CJ va analiza modul în care pot fi recuperate în totalitate prejudiciile, iar contractele de achiziţie care sunt păguboase pentru şcoală vor fi reevaluate. De asemenea, am cerut managerului să organizeze foarte bine oferta educaţională, astfel încât să corespundă intereselor cursanţilor şi să eficientizeze activitatea. Au existat situaţii, în trecut, în care, pentru anumite specializări, erau înscrişi doar doi-trei elevi, în timp ce pentru altele se depăşea norma”, a declarat Costel Alexe, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi.
La rândul său, actualul manager al şcolii Populare de Arte Iaşi, Vlad Baba, a spus că în toamnă va fi organizată prima sesiune de admitere prin concurs, iar acest lucru va permite o selecţie corectă a elevilor, în limita normei didactice.
De asemenea, conducerea şcolii a iniţiat discuţii cu Ministerul Culturii pentru a stabili condiţiile în care se poate obţine acreditarea diplomelor eliberate de Şcoala Populară de Arte din Iaşi.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.