Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a afirmat, în mesajul transmis de Ziua Mondială a Educaţiei, că educaţia din România ”trebuie să închidă câteva decalaje majore, pentru a permite o apropiere de media europeană”, iar unul din cele mai importante este cauzat de numărul mare de copii şi tineri care părăsesc şcoala înainte de finalizarea educaţiei obligatorii. ”Vreau ca trecerea de la principiul egalităţii la cel al echităţii să fie garantată tuturor, indiferent de mediul de reşedinţă, de mediul socio-economic, de nevoile educaţionale speciale sau de orice alt criteriu”, a arătat ministrul.
”Ziua Mondială a Educaţiei este un prilej de bucurie şi de recunoştinţă faţă de toţi cei care au dăruit şi s-au dăruit necondiţionat pentru formarea noastră. Este o zi simbolică pentru recunoaşterea rolului pe care dascălii îl au în societate. Nu întâmplător, în limba engleză, denumirea acestei sărbători aduce în prim-plan profesorii: «World Teachers’ Day». Puterea simbolică a zilei de astăzi este în deplină consonanţă cu acţiunile pe plan internaţional la care România a avut ocazia să ia parte în ultima perioadă. Eforturile din ultimele şase luni, în care România a coprezidat Action Track 3 în cadrul Summitului pentru Transformarea Educaţiei pe tema «Teachers, teaching and the teaching profession», au dat roade, mărturie stând faptul că Secretarul General Adjunct al ONU, Amina Mohammed, a anunţat constituirea Comisiei Internaţionale pentru Cariera Didactică”, a arătat Ligia Deca, în mesajul transmis miercuri.
Potrivit ministrului Educaţiei, ”profesorilor care ne-au ajutat să devenim noi, cei de azi, le datorăm preţuire şi respect, încredere şi sprijin”, dar nu pot fi uitaţi ”cei dintâi educatori ai copiilor - părinţii şi toţi cei care compensează, prin eforturile lor, ceea ce sistemul nu reuşeşte să facă aşa cum ne-am dori”. Deca s-a referit la copiii din mediile dezavantajate, la cei în prag de abandon şcolar sau la stereotipurile şi prejudecăţile care se interpun, de multe ori, între unii tineri şi visurile lor.
”Îmi este clar că educaţia din România trebuie să închidă câteva decalaje majore, pentru a permite o apropiere de media europeană. Unul din cele mai importante este cauzat de numărul mare de copii şi tineri care părăsesc şcoala înainte de finalizarea educaţiei obligatorii. Problema abandonului loveşte disproporţionat elevii din medii defavorizate, din mediul rural, din comunităţile sărace sau periferice. Copiii de origine romă sunt afectaţi în mod deosebit, fiind adesea la intersecţia mai multor dezavantaje. Vreau ca trecerea de la principiul egalităţii la cel al echităţii să fie garantată tuturor, indiferent de mediul de reşedinţă, de mediul socio-economic, de nevoile educaţionale speciale sau de orice alt criteriu. La mulţi ani tuturor, cu şanse egale şi cu visuri mari!”, a conchis ministrul Educaţiei.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.