Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a transmis condoleanţe familiei bărbatului care şi-a pierdut viaţa căzând în gol, zeci de metri, după ce a intrat între parapetele de pe axul drumului, pe autostradă, la Boiţa.
El a adăugat că se vor lua „măsuri suplimentare” de siguranţă pe autostrada dată în funcţiune cu o jumătate de an mai devreme decât termenul prevăzut în contract.
Ministrul PSD a atras atenţia că pe autostradă modul în care se comportă participanţii la trafic trebuie să fie diferit faţă de cel din oraş sau de pe alte tronsoane de drum.
„Regretăm cu toţii şi transmit condoleanţe. A fost o situaţie neplăcută. Totodată, mai trebuie să învăţăm: pe autostrăzi modalitatea în care trebuie să te comporţi e una cu totul diferită faţă de traficul pe alte tipuri de drumuri. Aici fiecare secundă contează, se rulează cu vitează foarte mare, e cam de evitat să ieşi din maşini, aşa cum facem în oraş, de exemplu, sau în alte părţi. Asta nu înseamnă că nu trebuie să gândim, în perioada următoare, elemente de siguranţă suplimentare pe acel tronson, un tronson care, nu pot să nu spun, care a fost inaugurat înainte de termen şi felicit constructorul. Termenul conform contractului trebuia să fie mai-iunie anul acesta, au reuşit cu şase luni mai repede să-l dea în circulaţie, ceea ce mă bucură”, a afirmat Sorin Grindeanu, răspunzând unor întrebări, sâmbătă, într-o conferinţă de presă la Alba Iulia.
Întrebat dacă sugerează că bărbatul care, de teamă ar putea fi lovit de un autovehicul care a derapat, a intrat între parapetele metalice amplasate pe axul drumului şi a căzut în gol este de vină pentru accident, Grindeanu a răspuns: „nu am sugerat acest lucru, doar spuneam că modul în care se circulă pe autostradă, totuşi, e unul diferit faţă de drumurile normale şi trebuie să avem în vedere toate aceste elemente”.
Grindeanu a mărturisit că, dacă s-ar fi aflat în situaţia produsă la acel moment pe autostradă, unde a avut loc un carambol din cauza gheţii şi a zăpezii, cel mai probabil nu ar fi coborât din maşină.
„Cei de la CNAIR o să aibă în vedere instalarea de elemente de siguranţă suplimentare. (...) Au şi fost condiţii extreme în acele zile. Au avut şi pe alte drumuri din ţară situaţii mai grele. Multe din situaţiile dificile din acele zile au fost din cauză că anumiţi conducători, în general de TIR-uri nu erau echipaţi corespunzător condiţiilor de iarnă, au derapat, s-a blocat circulaţia, în momentul în care s-a blocat circulaţia s-au format cozi foarte lungi de maşini, cei care trebuia să intervină nu aveau pe unde să treacă”, a adăugat ministrul Transporturilor.
Pe 29 ianuarie, la kilometrul 227 al autostrăzii A 1, în zona Boiţa, a avut loc un accident în urma căruia un bărbat a murit, după ce a căzut îl gol, printre parapetele metalice care despart sensurile de mers ale autostrăzii.
„Iniţial, s-a produs o coliziune între 3 autoturisme, coliziune în urma căreia a rezultat vătămarea corporală a unui bărbat în vârstă de 27 de ani. Imediat după acest eveniment, în imediata apropiere, s-a produs o coliziune între un microbuz transport marfă şi un autoturism”, a transmis IPJ Sibiu.
Sursa citată a precizat că şoferul microbuzului a coborât din autovehicul şi a observat cum un autoturism condus în urma sa a lovit parapetul, ricoşând spre locul în care se afla. Pentru a evita maşina care se îndrepta către el, bărbatul a sărit între parapeţii mediani, neştiind că se află pe un pod şi a căzut în gol.
„Acest ultim autoturism a intrat în coliziune cu microbuzul, dar şi cu unul din turismele implicate în primul accident. Din păcate, şoferul microbuzului nu a supravieţuit căderii”, a mai precizat IPJ Sibiu.
Asociaţia Pro Infrastructura acuză autorităţile pentru producerea acestui accident.
„Indiferent de circumstanţe, faptul că un om e lăsat să cadă în gol este, în primul rând, vina geniilor din CNAIR care au aprobat proiectul. Şi ce valoare mai au auditurile de siguranţă rutieră dacă nu se observă (că lipseşte) un element simplu? Un grilaj care să acopere distanţa dintre cele două sensuri pe viaduct. Lipsa de respect pentru viaţa omului este flagrantă. În loc să se ia urgent măsurile care se impun, oficialii CNAIR şi MT tratează evenimentul ca pe o problemă de imagine. Aşteptăm decizii şi acţiuni concrete de îmbunătăţire a proiectării şi execuţiei tuturor elementelor de siguranţă pe drumurile noi şi pe cele existente, în loc de slogane ieftine şi/sau ascunderea după motive puerile care nu au nicio legătură cu factorii care au produs incidentul”, au scris reprezentanţii Pro Infrastructura pe Facebook, pe 2 februarie, la câteva zile de la accident.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.