Serviciul de Telecomunicaţii Speciale împreună cu o parte dintre operatorii publici de comunicaţii electronice mobile au configurat şi testat cu succes VoLTEEmergencyCall, cea mai nouă funcţionalitate implementată pentru apelarea Serviciului de urgenţă 112. Aceasta se află în proiect pilot, urmând să fie operaţionalizată la nivel naţional.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Tehnologia VoLTE aduce o serie de îmbunătăţiri pentru primirea şi procesarea comunicaţiilor de urgenţă efectuate la 112 de pe telefoane mobile, însemnând reducerea timpilor pentru transferul apelurilor de la cetăţeni către Serviciul de urgenţă 112 şi informaţii de localizare mai fiabile şi mai precise. Pentru operaţionalizarea acestei noi facilităţi, în prima etapă, specialiştii şi inginerii STS şi ai operatorilor de telefonie mobilă au testat funcţionarea sistemului, în laborator şi prin trafic simulat în diferite condiţii, utilizând mai multe tipuri de terminale mobile şi adaptând permanent configuraţiile pe baza datelor de trafic astfel generate”, se arată într-un comunicat de presă, de marţi, al STS.

Potrivit sursei citate, în prezent, sunt realizate activităţi pilot cu trafic real, prin preluarea la 112 a unor apeluri de urgenţă realizate prin VoLTE. Testele au arătat o scăderea timpului în care un apel de urgenţă ajunge în sistemul 112, precum şi o îmbunătăţire a informaţiilor de localizare.

Evenimente

24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast, ACUE
30 septembrie - Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a - Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed,eMAG
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-a. Parteneri: ACUE, Electrica Furnizare, Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris

”VoLTEEmergencyCall va fi operaţionalizat la nivel naţional pentru toate reţelele 4G, după ce operatorii de telefonie mobilă vor finaliza toate configuraţiile specifice, iar activităţile pilot cu trafic real la 112 vor valida funcţionarea optimă. În prezent, Digi România şi Orange se află într-un stadiu avansat de configurare şi testare a acestei noi facilităţi”, se mai precizează în comunicat

Din punct de vedere al cetăţeanului, nu sunt necesare acţiuni suplimentare pentru a apela Serviciul de urgenţă 112 prin tehnologia VoLTE, singura condiţie este ca telefonul mobil utilizat să dispună de acest tip de serviciu.

Această tehnologie permite utilizarea reţelelor IP pentru realizarea apelului de urgenţă, respectiv pentru conectarea directă cu 112. Totodată, permite transmiterea de informaţii îmbunătăţite de localizare a apelului, cu arii de acoperire mai restrânse, inclusiv prin utilizarea conexiunilor de date pe timpul acestui tip de apel.

”Activarea acestei facilităţi a însemnat un proces complex de adaptare a reţelelor de comunicaţii mobile atât din punct de vedere al standardelor, cât şi al arhitecturilor existente, precum şi aplicarea unor noi configuraţii la nivelul Serviciului de urgenţă 112. De asemenea, au fost realizate documentări tehnice aprofundate, au fost propuse soluţii care au fost evaluate, respectiv validate şi, nu în ultimul rând, a fost completată legislaţia naţională în domeniu, inclusiv la nivelul normelor tehnice emise de ANCOM”, transmite STS.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.