Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a anunţat, miercuri, începerea construirii mai multor parcări subterane şi supraterane în Bucureşti, cu un total de aproape 4.500 de locuri noi, printre zonele în care vor fi amenajate numărându-se Gara de Nord, Sala Palatului, Piaţa Constituţiei şi Piaţa Cantacuzino.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

„Va fi demarată construcţia de parcări subterane şi supraterane în paralel cu taxarea domeniului public, o măsură luată de toate marile capitale europene cu efecte benefice asupra decongestionării traficului”, a declarat, miercuri, Gabriela Firea.

Astfel, în acest an vor fi lansate licitaţiile pentru atribuire prin concesionare a unor parcări în zona Edgar Quintet, cu trei niveluri şi 380 de locuri, în Piaţa Dorobanţi, cu două niveluri şi 254 de locuri (parcare subterană) şi la Gara de Nord, cu 867 de locuri (parcare subterană).

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Planul Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU) mai cuprinde şi două parcări subterane la Sala Palatului, una în zona de nord, cu trei niveluri şi 552 locuri şi una în sud, cu trei niveluri şi 536 locuri. De asemenea, va mai fi o parcare subteraă la Piaţa Lahovari, cu 207 locuri, o parcare subteraă în Piaţa Cantacuzino, cu 206 locuri, precum şi o alta în Piaţa Constituţiei, cu 988 locuri.

În ceea ce priveşte parcările publice supraterane structură uşoară, acestea vor fi realizate fie direct de Compania Municipală de Parking, fie prin scoaterea la licitaţie. Astfel, va fi amenajată o parcare subterană în zona Textiliştilor, cu două niveluri şi 188 de locuri, un nivel având spaţiu verde, terenuri de sport şi locuri de joacă. De asemenea, parcajul subteran Panait Cerna va avea 264 de locuri şi două niveluri de parcare, unul dintre ele fiind cu spaţiu verde, terenuri de sport şi locuri de joacă.

Primarul Capitalei a precizat că o altă măsură pentru a fluidiza traficul în Bucureşti este şi construirea de parcări de reşedinţă, în unele cartiere, prin compania municipală, pentru că locurile sunt insuficiente, iar bucureştenii parchează pe banda întâi de circulaţie.

„Locurile de parcare din spatele blocului sunt insuficiente, astfel că cetăţenii parchează pe banda întâi. O soluţie nu este de a parca pe banda întâi. Dacă benzile ar fi folosite doar pentru circulaţie, traficul nu ar fi aşa. (...) Ne dorim ca cetăţenii să îşi dorească să călătorească cu transportul în comun şi treptat să renunţe la maşina personală”, a mai spus Firea.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.