Executivul a aprobat, joi, hotărârea de Guvern pentru aprobarea Metodologiei privind prevenirea şi combaterea hărţuirii pe criteriu de sex, precum şi a hărţuirii morale la locul de muncă. Prin actul normativ adoptat sunt continuate demersurile Guvernului de promovare a principiului egalităţii de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi la nivel naţional, cu un cadru metodologic comun pentru instituţiile şi autorităţile publice centrale şi locale, civile şi militare, precum şi pentru companiile private.
Actul normativ, promovat de Ministerului Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse, are scopul de a asigura un mediu de lucru sigur pentru toţi lucrătorii, fără violenţă şi hărţuire, precum şi încurajarea şi menţinerea unei culturi a muncii bazată pe demnitate şi respect reciproc, narată Executivul, într-un comunicat de presă.
Concret, prin această hotărâre sunt transpuse principii directoare, cadrul legal, conceptual şi metodologic, roluri şi responsabilităţi, modalităţi de soluţionare şi sancţiuni în vederea sprijinirii atât a angajaţilor cât şi a angajatorului în gestionarea fenomenului hărţuirii pe criteriul de sex şi pe cel al hărţuirii morale la locul de muncă.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Totodată, hotărârea de Guvern este corelată cu politicile Uniunii Europene, Consiliului Europei şi ale Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru Egalitatea de gen, precum şi cu angajamentele în domeniul egalităţii de şanse între femei şi bărbaţi, asumate de către România la Agenda ONU 2030, mai indică sursa citată.
De asemenea, documentul Executivului se subscrie Recomandării Consiliului Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică, recomandare asumată în procesul de aderare al României la OCDE.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.