Directorul general al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APMC), Costel Stanca, spune că, în privinţa operaţiunii de ranfluare a navei cu oi scufundate în Portul Midia la sfârşitul lunii noiembrie, s-au făcut progrese şi crede că în scurt timp aceasta va fi adusă la dană pentru începerea operaţiunii de ecarisaj.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
Costel Stanca a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, că în prezent este scoasa apa din nava respectivă pentru a fi verticalizată. 
 
Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
"În privinţa operaţiunii de ranfluare de la Midia, s-au făcut progrese, credem că în timp scurt o să o vedem la dană să înceapă partea de ecarisaj. Astăzi am chemat pe furnizorul nostru de servicii în acest sens să facem un sumar al activităţilor desfăşurate, să vedem şi care este numărul de zile în care nu s-a putut lucra din cauza vremii şi să vedem cu claritate care sunt paşii viitori. Se fac şedinţe operative în fiecare zi, în şedinţa operativă de astăzi am văzut că suntem într-un stadiu avansat, dacă reuşim să mai scoatem nişte apă astfel încât nava să fie verticalizată, sperăm ca într-un timp foarte scurt să o vedem la cheu în siguranţă şi apoi să vedem partea a doua”, a spus directorul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa. 
 
El a precizat că nu există un risc în zona respectivă şi analizele efectuate nu arată că ar fi probleme.  
 
"Riscul este sub control, până acum toate analizele făcute nu arată să fi avut probleme. Noi din analiza iniţială am estimat 45 de zile pentru aceste operaţiuni. Sigur că furnizorul s-a străduit să facă o ofertă mai bună, a oferit 35. Noi credem că şi dacă ajunge la 45 de zile nu este un pericol, însă suntem limitaţi de vreme”, a mai declarat Costel Stanca. 
 
În prezent, reprezentanţii firmei care se ocupă de ranfluare scot apa din navă. 
 
"După etanşarea deschiderii în bordaj, ridicarea de ieri şi acţiunea pompelor, nivelul apei la interior scade constant. În concluzie nu mai există altă deschidere sau, şi mai rău, gaură de apă. Pompatul merge greu pentru că periodic se opresc pompele pentru curăţare, iar traseul furtunelor în interiorul epavei este unul sinuos. La acest moment nivelul apei la interior este la puntea patru şi se estimează că nava va intra în plutire când se ajunge la puntea doi. În plus mai sunt camere tehnice pline cu apă, iar acelea trebuie golite separat, traseul furtunelor fiind diferit. Se acţionează greu la interior, pentru ca totul este manipulat de scafandri, fără alte utilaje. Se estimează cel puţin 48 de ore până la finalizarea scoaterii apei”, a declarat Alin Vintilă, reprezentantul Grup Servicii Petroliere. 
 
Nava Queen Hind, sub pavilion Palau, de 3785 tdw, încărcată cu 14.600 de oi şi un echipaj de 22 de marinari de naţionalitate siriană, s-a înclinat periculos şi s-a scufundat parţial pe bordul drept, în bazinul Portului Midia, după ce a plecat de la cheu, evenimentul având loc în 24 noiembrie 2019.
 
Autorităţile portuare au reuşit salvarea întregului echipaj. De asemenea, timp de mai multe zile, autorităţile au reuşit să salveze de la bordul navei peste 250 de oi. Dintre acestea, 180 au supravieţuit şi au fost transferate la un adăpost din judeţul Ialomiţa unde vor rămâne până la sfârşitul vieţii. Celelalte din cele 250 salvate iniţial au murit sau au fost eutanasiate din cauza rănilor prea grave.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.