Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, afirmă că o salarizare a cadrelor didactice în funcţie de performanţă se poate face în corelaţie cu o evaluare standardizată a elevilor, aceasta subliniind că stabilirea salariului în funcţie de performanţele cadrului didactic poate avea în vedere şi alte criterii, recomandate de organisme internaţionale, criterii care să includă evaluări din partea colegilor sau directorilor de şcoli.
„Lucrul pe criteriile în ceea ce priveşte salarizarea bazată pe performanţă este în curs, există iniţiative din partea Ministerului Muncii de constituire a unor grupuri de lucru din care să facă parte şi entităţi care asigură asistenţă tehnică, de exemplu Banca Mondială. Noi avem deja un document din partea OECD care detaliază principiile pentru o salarizare diferenţiată, acele criterii recomandă criterii din mai multe puncte de vedere, adică nu recomandă doar observarea progresului efectiv al elevului, pentru că el poate fin influenţat şi de alte cauze, recomandă incluziv corelarea cu etapele de promovare în carieră, cu profilul de carieră şi de asemenea cu alte tipuri de evaluare: evaluarea realizată de colegi, evaluarea realizată de directori, evaluarea chiar realizată de cadrul didactic însăşi sau însuşi” a afirmat ministrul Educaţiei, luni într-o conferinţă de presă, răspunzând unor întrebări.
Aceasta a precizat că în lipsa unei evaluări anuale standardizate a elevilor, care să arate progresul acestora, este dificil de corelat performanţa cadrului didactic cu rezultatele obţinute de copiii de la clasă.
„Ne dorim să avem criterii de salarizare, în colaborare cu federaţiile sindicale, care într-adevăr să surprindă progresul, însă pentru asta trebuie să avem evaluarea standardizată. De aceea în noua lege vorbim despre evaluări anuale standardizate, avem o investiţie în PNRR care vizează exact asta, o platformă pentru evaluarea standardizată şi cred că înainte de a pune în practică eventuale criterii care să se lege de progresul elevilor trebuie să aveam această capacitate de a compara de a vedea de unde a plecat un elev şi unde a ajuns, iar acest lucru se poate vedea doar prin evaluare standardizată, deci aceste evoluţii, din punctul nostru de vedere, salarizarea diferenţiată în funcţie de progresul elevilor sau de performanţă şi evaluarea standardizată trebuie să meargă, cumva, mână în mână”, a adăugat Ligia Deca.
Aceasta a subliniat că odată cu noua lege a salarizării vor exista şi„ răspunsuri” referitoare la criteriile de salarizare.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.