Conducerea Damen Shipyards Mangalia (DSMa) a reacţionat în urma protestelor din ultimele zile de la şantier şi a anunţat că negocierile sunt în desfăşurare şi este încrezătoare în găsirea unei soluţii. De asemenea, conducerea recunoaşte că există o propunere de reorganizare a activităţii, dar că aceasta se referă la angajarea mai multor oameni în producţie, reducând în acelaşi timp aparatul administrativ, prin redirecţionare către activităţi de producţie.
Conducerea Damen Shipyards Mangalia a anunţat, marţi, printr-un comunicat de presă, că a stabilit o strategie prin care să asigure sustenabilitatea şantierului în noul context al industriei navale mondiale. “Industria navală a trecut prin multiple schimbări, la nivel mondial, în ultima decadă. 80-90% din producţia de nave comerciale din Europa a <
“În momentul de faţă, compania Damen este singurul acţionar care susţine financiar şantierul DSMa (cu influxuri de capital) şi trebuie să realizăm că aceste eforturi sunt dificil de susţinut la nesfârşit, dacă şantierul nu este sustenabil şi productiv. Damen şi-a demonstrat capabilităţile şi faptul că poate face performanţă în industria navală românească la Damen Shipyards Galaţi, care a fost transformat în cel mai modern şantier naval din România, prin investiţii şi re-tehnologizare. Damen Shipyards Galaţi este singurul şantier naval din România care a produs nave militare după 1990. Damen a proiectat şi construit la Galaţi peste 30 de nave militare de înaltă complexitate pentru 13 ţări, inclusiv ţări membre NATO şi UE (nu şi pentru România din păcate). Câteva dintre aceste nave proiectate şi produse la Galaţi sunt cele mai mari şi complexe nave militare produse vreodată în România”, a mai precizat sursa citată.
Conducerea Damen Shipyards Mangalia a explicat şi discuţiile despre o posibilă restructurare.
“Referitor la posibila restructurare: reiterăm faptul că există, într-adevăr, o propunere de reorganizare a activităţii. Dar cel mai important este faptul că această propunere este de a angaja mai mulţi oameni în producţie, reducând în acelaşi timp aparatul administrativ, prin redirecţionare către activităţi de producţie. Cu alte cuvinte, vom angaja personal în producţie pentru a genera eficienţă şi venituri, precum şi pentru a flexibiliza aparatul administrativ. Această reorganizare este necesară pentru eficientizarea şi flexibilizarea întregului şantier şi, împreună cu procesul de retehnologizare, poate soluţiona situaţia actuala. Până acum acţionarul majoritar, Ministerul Economiei, nu a aprobat această reorganizare. Suntem încrezători în strategia noastră. Putem face din DSMa un şantier performant. Am făcut-o la Galaţi, o putem repeta la Mangalia daca vom implementa noua strategie pe termen lung”, a mai afirmat DSMa.
Conducerea Damen Shipyards Mangalia s-a referit în comunicatul de presă şi la vânzarea unor imobile ale şantierului. “Este vorba despre vânzarea unor active neesenţiale, imobile care nu au legătură cu producţia si utilizarea sumelor obţinute (în absenţa altor fonduri) pentru a reinvesti şi pentru a îmbunătăţi alte imobile destinate angajaţilor sau clădiri pentru operaţiuni de producţie. Aceste fonduri vor fi folosite şi pentru a introduce tehnologii noi, cum ar fi noul echipament de sudură, care îmbunătăţeşte eficienţa sudurii cu peste 20%.
Deşi conducerea şantierului are dreptul legal de a vinde aceste imobile, pentru un act managerial transparent şi responsabil am informat asupra acestui lucru atât Consiliul de Supraveghere, cât şi acţionarul majoritar”, mai precizează comunicatul Damen Shipyards Mangalia. Angajaţii Şantierului Naval Damen Mangalia au protestat timp de mai multe zile deoarece angajatorul refuza să le acorde o creştere salarială corelată cu inflaţia, fiind nemulţumiţi de faptul că în perioada următoare vor continua concedierile.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.