Consiliul Judeţean Constanţa intenţionează să reabiliteze două rute alternative spre sudul litoralului, pentru ca turiştii să evite aglomeraţia de pe DN 39. Una dintre acestea ar putea fi gata înainte de vara lui 2019, în timp ce pentru a doua termenul estimat este 2020.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Constanţa, Marius Horia Ţuţuianu, a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă, că a încercat să găsească soluţii alternative la DN 39 pentru ca turiştii să poată ajunge în sudul litoralului, evitând astfel aglomeraţia care se formează vara între Agigea şi Tuzla.

"În sezonul estival este un întreg calvar şi nu o spun eu, o spun locuitorii judeţului Constanţa şi o spun turiştii, drumul de la Constanţa la Neptun sau drumul de la Constanţa spre staţiunile estivale. Este acea problemă începând de la intrare în Agigea până la ieşire din Tuzla, când sunt anumite zile când se pot face şi trei ore pe acea distanţă. (...) Am încercat să găsim soluţii de degrevare a acelui drum naţional. Am găsit două soluţii viabile ca, pe perioada sezonului estival şi în extrasezon, să degajăm acest drum şi să facem alte două drumuri judeţene ca să lege Constanţa de staţiunile din sud", a declarat preşedintele CJ.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

El a precizat că prima variantă de ocolire pentru DN 39 este: Autostrada Soarelui A2 - DN 39 - Agigea - DN 38 - Techirghiol - DJ 393 Moşneni - DC 5 - 23 August - DN 39, tronson de aproximativ 25 de kilometri, cu aproximativ doi kilometri mai lung faţă de drumul vechi.

Cea de-a doua variantă ocolitoare este: Autostrada Soarelui A2 - Medgidia - DJ 381 - Ciocârlia de Sus - DJ 308 - Lanurile - Mereni - DJ 391 - Topraisar - DN 38 - Amzacea - DJ 392 - Pecineaga - DJ 394 - Dulceşti - 23 August, acestă variantă având o distanţă aproximativă de 54 de kilometri şi fiind aproximativ egală cu ruta de pe DN 39 spre sudul litoralului, a precizat Marius Horia Ţuţuianu.

Administratorul special al Regiei Autonome Judeţene de Drumuri şi Poduri (RAJDP) Constanţa, Lucian Lungoci, a afirmat, în conferinţa de presă, că pentru a începe lucrările de reabilitare este nevoie de realizarea cât mai rapidă a documentaţiei aferente. 

"Va fi nevoie de un efort comun al Consiliului Judeţean şi al RAJDP. RAJDP să se ocupe de execuţia acestor lucrări, iar Consiliul Judeţean să ne sprijine să obţinem cât mai rapid partea de documentaţie. Pentru demararea lucrărilor avem nevoie de cadastrarea acestor suprafeţe tronsoane de drum, avem nevoie de efectuarea unor expertize, de întocmirea unui studiu de fezabilitate, proiectare, după care trecem la execuţie. Dacă toate lucrurile merg normal, undeva, să spunem, în februarie avem partea de documentaţie finalizată, în luna martie, imediat cum ne permite vremea, să demarăm aceste lucrări", a explicat reprezentantul Regiei de Drumuri.  

El a detaliat şi problemele care sunt pe cele două rute. Astfel, în prima variantă, între Techirghiol şi Moşneni este un drum de pământ pe 13 kilometri, astfel că acesta trebuie realizat de la zero.

Lucian Lungoci a precizat că, pentru cea de-a doua variantă, probleme sunt pe sectorul de drum dintre Amzacea şi Pecineaga, de 11 kilometri.

"Sectorul de drum Amzacea - Pecineaga este un drum care a fost reparat în 2011. Din păcate, lucrarea nu a rezistat decât 6-7 luni. Nu ne-am apucat de această lucrare până acum deoarece am fost angrenaţi într-un proces cu firma care a reparat acest drum. Nu a câştigat nimeni, proiectul a fost greşit. Nu a fost un proiect aplicabil pentru situaţia din teren, acolo sunt particularităţi. Întregul sector de 11 kilometri se află în zonă cu pânză freactică la suprafaţă, mlăştinoasă. Trebuia tratată cu o altă soluţie tehnică investiţia din 2011", a explicat Lungoci.

El a precizat că prima rută alternativă la DN 39 poate fi realizată până în vara viitoare, în timp ce a doua ar putea fi gata în 2020.

Preşedintele Consiliului Judeţean a menţionat că urmează să se stabilească şi cât sunt costurile pentru cele două investiţii. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.