Coloana de automarfare formată încă de luni în Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac II (autostrada pan-europeană) a ajuns la peste 15 kilometri, unii şoferi spunând că aşteaptă până la zece ore pentru control. Autorităţile susţin că se lucrează la capacitatea maximă a punctului, însă sute de TIR-uri continuă să vină la graniţă, astfel că şi la Vărşand, unde luni se aştepta 10 minute, acum se stă peste trei ore.
Coloana de automarfare de la graniţa cu Ungaria, de pe autostradă, a crescut în ultimele 24 de ore, contrar aşteptărilor autorităţilor, care considerau că aceasta se va micşora până marţi, când traficul ar fi urmat să revină la normal în PTF Nădlac II.
În 24 de ore, respectiv de luni dimineaţă şi până marţi dimineaţă, 1.426 de automarfare au ieşit din ţară doar prin PTF Nădlac II, ceea ce înseamnă 60 pe oră, respectiv un camion verificat în fiecare minut.
Purtătorul de cuvânt al Poliţiei de Frontieră Arad, Mihaela Leş, a declarat pentru News.ro că s-a lucrat continuu la capacitate maximă, respectiv pe patru artere de ieşire din ţară pentru camioane, dar coloana de automarfare a crescut faţă de luni.
Astfel, conform reprezentanţilor Primăriei Nădlac, coloana de pe autostrada pan-europeană a ajuns la peste 15 kilometri.
Şoferii reclamă că aşteaptă zece ore să ajungă la controlul documentelor, însă Poliţia de Frontieră susţine că se aşteaptă şase ore.
Sute de camioane au ales să meargă la Vărşand, unde luni se aştepta zece minute, însă marţi şi acolo se formase o coloană, iar timpii de aşteptare pentru control au depăşit trei ore.
La Nădlac I, pe DN 7, se aştepta aproximativ două ore, iar la Borş, în Bihor, o oră.
Luni, autorităţile declarau că aglomeraţia este obişnuită începutului de săptămână, în condiţiile în care în weekend se adună camioane la graniţă pentru că Ungaria nu permite accesul acestora în zilele libere şi în sărbătorile legale. În plus, numărul de automarfare ajunse la graniţă a fost mai mare decât de obiecei, pentru că multe au venit din Bulgaria, unde au fost blocate săptămâna trecută din cauza zăpezii şi a unor restricţii impuse de autorităţi. Odată traficul reluat, numeroase camioane au traversat România în acelaşi timp, având ca destinaţie Spaţiul Schengen.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.